Pudsning af vandtætningsmembran

Goddag

Jeg har netop smurt mit nye badeværelse ind i LIP vandtætningsmembran og det har jeg desværre ikke magtet at få 100 % glat og noget af væggen skal blot males. Hvordan glatter man det pænt/plant? Skal der benyttes sandpapir? Det er jo ikke en 100% hård overflade. Eller bliver jeg nødt til at spartle hele væggen i vådrumsspartel?

På forhånd tak, mvh Mhoff
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Hvordan har du smurt det på? Tandspartel først og så glatte ud med den side uden "tænder"? Jeg har prøvet LIP vådrumsystem og har ikke kunnet få det 100% glat, men det vigtigste er, at det dækker og er så jævnt at du kan sætte dine fliser op uden problemer. Det der med at male på vådrumsmembranen forstår jeg ikke, jeg kan ikke forestille mig, at det kan blive så jævnt at det kan lade sig gøre. Vådrumsspartel uden på har jeg aldrig prøvet, men selvom det vist ikke er "autoriseret" tror jeg såmænd nok at det skulle kunne gå. Vent og se om nogen har prøvet det. I øvrigt tror jeg bestemt at funktionen af vådrumsmembranen vil blive ødelagt, hvis du bruger sandpapir på den.

mvh Anders
Yes - det skal spartles.....

Mvh.

Jan R.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Tak for svar :-)
Det er ikke noget problem med fliser ovenpå membranen, det er blot der hvor det skal males. Og jo, jeg har gjort det sådan som Anders beskriver det, har fulgt instruktionen slavisk. Jeg har faktisk fortrudt lidt, at jeg ikke brugte beskyttelsen i malingsform på den væg der skal males. Nu må jeg så igang med at spartle... Og det skal være vådrumsspartel? Ja, selvfølgelig skal det, har bare så meget alm. sandspartel tilbage.
Mvh Mhoff
Hej

Ikke noget oplagt sted at spare, brug vådrumsspartel.

mvh Anders
Hej

Jeg har udført det et par steder, og har ingen problemer haft med at spartle uden på vådrumsmembranen, som ganske rigtigt ikke er nem at få helt glat.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også