Golf 1.8 st.car '95... et ok køb?

Hejsa.

Vi er på udkig efter en afløser til vores efterhånden noget udtjente Kia Pride.

Som familie med os to voksne, en datter på 19, en knægt på 9 og to store hunde er der ingen vej udenom en stationcar.

En bekendt som kender én som osv. har en Golf som nævnt i overskriften til salg for 36.000. Den er totalrenoveret (han mangler lige at lave et par rustpletter, men det kommer) og i god stand. Vi kender ikke km-standen, men 200.000 er vel et meget godt bud.

Er det er godt køb, eller har nogen herinde et bedre bud? Skal lige siges, at med vores brug holder fornemt interiør hurtigt op med at være fornemt (røg, hunde, børn og is/cacao), vores bil er et redskab til at transportere mennesker m.v. fra A til B, sikrest muligt, men ikke nødvendigvis hurtigst.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du er ligeglad med mærket, så er en Felicia Combi 1.6 også en mulighed. Den er smask fuld med dele fra VW fabrikken. Jeg er meget glad for min.

Jeg ville aldrig købe en brugt bil mere der har kørt over 100.000, men det er jo en smagssag. Den er jo ikke gammel.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

Peter:

Ingen tvivl om at Skoda er blevet en rigtig god bil med årene, især efter samarbejdet med VAG.

Vil lige tilføje at den absolutte smertegrænse går ved 40.000, og vi er nok mere på jagt efter noget i prislejet 20-25.000, hvor man kan få rigtig mange gode og mindre gode biler - og sikkert også nogle rigtige vrag...

Du får i hvert fald gennemprøvet teknik - ikke noget, der lige går i stykker. Derfor lurer jeg lidt på, hvad totalrenoveret betyder - teknisk set burde den ikke have fejlet noget udover almindelig vedligehold (hvis den kun har kørt 200.000).
Til den pris ville jeg nok nærmere handle en på Autocom - du har her en bedre garanti (jvf. klassificeringen) end ved privathandel og prisen er som oftest rigtig god.

Rustmæssigt ligger den i den bedre ende - men har den ikke fået supplerende beskyttelse, vil det kunne ses på den (i hvert fald under bunden).

Mvh.

Jan R.
Jeg havde seriøst kik på en Audi 100 årg84-92 stc da jeg skulle vælge bil til vores familie. Når jeg kikker bil kikker jeg kun kvalitet(og til at betale kontant) og det har audien, den er galvaniseret, masser af plads og masser komfort.. Golfen har også kvalitet men er meget overvurderet i pris.. Kik efter en bil der ikke har været lavet for rust og ikke svejset i.. Det kommer som regel ret hurtigt igen og er der hul et sted er der som regel andre steder der er hul på vej.. I en bil til 10-30kg er det vigtigere at kikke stand og lytte end at kikke årgang og kørte kilometer..
Audien er et godt bud på det du ønsker og finder du den rigtige kan du med lidt god vilje køre 10 år ret billigt.. På dba er der en 2,2 stc importeret til 30kg med 0 rust det er en kanon vogn..
Lige til sidst, jeg valgte så en Mercedes W124 3,0 Diesel årg 90 med tomatgear det er også en dejlig bil med kvaliteten i top har kørt 700000 km men spinder som en mis den er dog en tand dyrere end det du ønsker(men betalt), den koster en jetjager i vægtafgift og du skal kysse tæer hos forsikringen for at få en rimelig pris..
Håber du kan bruge det her til lidt ??

Hilsen Klaus

En venlig hilsen Klaus

Hej igen.

Tak for de gode svar. Inden vi kaster os i armene på Golf'en, skal vi lige ud og prøve en Peugeot 405 i morgen søndag.

http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=738400255&page=1

Noget, vi skal være specielt obs på med den model?

Fortsat god lødag.

Annonce
Hej

Jeg ville ikke købe en ældre brugt fransk bil. Dem er der generelt mange problemer med.

mvh Anders
El problemer er en af tingene.. Noget andet er mekanikken .. Rusten er normalt ikke et problem..
Som Anders siger er ældre franske biler noget man skal passe på.. Men man kan også være heldig ..

Hilsen Klaus

En venlig hilsen Klaus

Jeg (Lars) er normalt heller ikke til franske biler - med skruer og bolte i kubiktomme/pi mål - men må indrømme, jeg blev forelsket i den, da jeg så den i går - og glæder mig til at plante Elizabeth i passagersiden i morgen og cruise en tur på prøveplader... er ret overbevist om at det bliver vores næste Benz-mobil...

Og som sagt - den skal holde 2 år ++ med langhårede hunde og en knægt som kan fordele 4 ml cacao over 17 kvadratmeter...

I hører nærmere *S* (ville have skrevet "I´ll bi bark", men kunne ikke finde den østriske accent på mit tastatur biggrin )

Så er der skrevet slutseddel - bilen bliver synet i morgen og afhentet senere... Nogen som kan bruge en velhængt Kia Pride?

Teløk med den.. Kiaen kan vel forsat bruges til hundehusbiggrinbiggrinbiggrin

Hilsen Klaus

En venlig hilsen Klaus

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere