Går i gemmen tapetet

Hej Jeg har et problem med muren der er noget i mørtlen eller murestenen.
som trækker igennem tapetet flere steder på vægen.
hvad kan jeg gøre for at stoppe det.
Kan man få en grunder eller andet der kan stoppe det?

Venligst Knud
18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja du kan få en grunder der kan stoppe det, men så skal du nok lige have tapetet af.
Men der må jo være en grund til at der trænger noget igennem dit tapet, det hedder for høj fugtighed i vægene eller rummet.
Citat fra Håndværkeren

Ja du kan få en grunder der kan stoppe det, men så skal du nok lige have tapetet af.
Men der må jo være en grund til at der trænger noget igennem dit tapet, det hedder for høj fugtighed i vægene eller rummet.

Ja tapetet skal.af men mener ikke er er for høj fugtighed.
Det sidder på indervæggene i stuen og køkkenet.
skulle måske lige sige at det har været et gl.mejeri.
som er lavet om til beboelse.

knud
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hej Det der kommer ud af vægen hvordan ser det ud ? er det sådan noget hvis noget der ligner lidt krystaller ? Hvis det er det så har det ikke noget med fugt at gøre ! så er det salpeter fra mørtlen der trækker ud, det er meget normalt i gl. huse ses typisk i for og efter år

Alt kan lade sig gøre
Det umulige tager bare lidt længere tid smile
Hør pab1.
Prøv lige at læse Knudmc´første indlæg, så vil du måske opdage at det der giver pletter på tapetet, ikke har nogen synlige krystaller !!
Hej hånd...
gider du lige hvise mig hvor det står noget om det i det første ind... jeg kan ikke se noget ! ellers mangler jeg noget på min skærm

Alt kan lade sig gøre
Det umulige tager bare lidt længere tid smile
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Hej håndværker
Må man spørge i hvilket håndværk du er udlært ?

Alt kan lade sig gøre
Det umulige tager bare lidt længere tid smile
Hej pab1.

Prøv at læse her:

Hej Jeg har et problem med muren der er noget i mørtlen eller murestenen.
som trækker igennem tapetet flere steder på vægen.
hvad kan jeg gøre for at stoppe det.
Kan man få en grunder eller andet der kan stoppe det?

Venligst Knud
Citat fra pab1

Hej Det der kommer ud af vægen hvordan ser det ud ? er det sådan noget hvis noget der ligner lidt krystaller ? Hvis det er det så har det ikke noget med fugt at gøre ! så er det salpeter fra mørtlen der trækker ud, det er meget normalt i gl. huse ses typisk i for og efter år

Hej Pap1
Nej det ligner ikke krystaller,men noget brunt som kommer
runt om murestenen,nok fra mørtlen som du siger.
siden det kommer rundt om murestenen.
Men hvad skal jeg bruge for at stoppe det?

knud
Hvis det er et gammelt mejeri der er lavet om til beboelse, så har væggen jo nok ikke været beklædt med tapet eller andet altid. Og alt efter hvad rummet har været brugt til i sin tid, så kan det jo have suget alverdens ting til sig i mørtlen.
Jeg tror også at du skal have tapetet af og lukke overfladen med et eller andet. Men jeg ville drøne ned til farvehandleren og spørge, for at få det løst rigtigt første gang.

mvh jan
Hej Knudmc

Jeg har haft et lignende probem ved maling af en pudset skorsten, men forskellen ligger i om det, som har tukket igennem er vådt, eller var det noget som trak igennem umiddelbart efter du havde malet - altså mens malingen var våd?

Hvis det trak igennem mens malingen var våd kan du nøjes med, at male pletterne over med en oliebaseret maling og herefter male hele vægen over igen med den vandbserede - det virker også når ungerne har malet på tapetet med vandbaseret tush.

Mvh. Rosehill

Lav det selv - så er du sikker på, at det virker.
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også