Nyt gulvafløb med plads til "vaskemaskineafløb"

Vaskemaskinen skal stå i den ene side af fyrrummet, og afløbet er i den anden side. Gulvet er hugget lidt op, så der er plads til en afløbsslange (som senere støbes inde).

Jeg har set et gulvafløb m/rist hos Jem & Fix i plastik til ca. 400,-
Dette havde jeg tænkt mig at bruge. På dette afløb sidder der 4 tilslutninger til "slanger" 2 af 3,2 cm, samt 2 a 4 cm.

Jeg havde tænkt mig at bruge en 4 cm tyk afløbsslange, og lave en form for vandlås, inden slangen går ned i gulvet, og føres hen til afløbet i den anden side af fyrrummet.

Er dette en god idé, og hvor køber man en sådan slange der kan tåle ovenstående. Hverken Jem & fix el. Silvan har denne slange.confused
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det med en afløbsslange er ikke nogen god ide....

For det første har du ingen rensemulighed - du kan ikke få en rensesplit igennem slangen og dernæst bliver din installation ulovlig

En løsning er et gulvafløb med indbygget vandlås (købes evt. løs)
og med et tilløb. På tværs af gulvet trækkes et 40 mm gråt aføbsrør som afsluttes med 2stk 45 graders bøjninger (igen rensemulighed) hvor muffen på den sidste bøjning føres lige op over betonen

Alternativt kunne sættes 2 gulvafløb - da du ellers får et rørstykke uden vandlås - men med kun vaskemaskine tilsluttet burde det ikke give lugtgener - gør det alligevel det, kan der monteres en håndvaskvandlås over gulvet

Med venlig hilsen

Fladder
Er det korrekte ikke at trække et 32 mm kloakrør under gulvet med direkte tilslutning til sideindløbet på afløbet. Slutte af i et rør ovre ved vaskemaskinen.

Sådan en løsning har jeg, afløbsslangen passer lige ned i røret så jeg får en rigtig stor hævert virkning, fordi det er tæt.

PS- Chili, jeg har ikke en hest i baghaven, jeg bor midt i Roskilde biggrin .

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Til Peter R

Ja- jeg fik nok forklaret det lidt knudret, men det var faktisk det samme jeg mente, dog men undtagelse af 32mm rør - der kan godt gå et 40mm i gulvafløbets sideindløb

Fordelen ved 40mm er, som nævnt før, mulighed for rensning og 50 % større tværsnitsareal og dermed 50 % mere vand igennem

Hvis man stadig vil have en tilslutning med 32mm ved vaskemaskine kan der indsættes en 40 - 32mm reduktion

Med venlig hilsen

Fladder
Tak for dette.
Slangen var også umulig at skaffe. Har nu købt 40 mm rør.
De fås dog åbenbart kun i 2 meter (og mindre), og da jeg skal bruge 3 m. - bliver der en samling under gulvet. Men da der ikke er "tryk" på (det er jo kun afløb) - så går det nok - men er det lovligt, hmm.

Dejligt med god hjælp
Hej

En løftet pegefinger!

Du er i gang med autoriseret arbejde, og det skal du huske at skrive på sælgeroplysningerne til tilstandsrapporten den dag du skal sælge huset.

Det resulterer så i, at du får en bemærkning om ,at det skal kontrolleres af en autoriseret vvs-installatør på det tidspunkt.

Så var det ikke det rigtige at lade vvs-installatøren udføre det nu, da det sikkert ikke tager mange minutter, når du har lavet alt forarbejdet.

Det er rart at kunne sove roligt om natten, og ikke drømme om at få afvist eventuelle rørskader på grund af forkerte/ulovlige konstruktioner. smile
Annonce
Det var nok ikke en dårlig ide - ellers kan man være nervøs "hver dag" : hvornår kommer vandskaden. Og så er der ingen problemer ved flytning.

Orla : dit link du'er ikke til danskbygningsundersøgelse
Hej

Med hensyn til mit link har du nok ikke installeret det lille program fra Verisign, der popper op, første gang du prøver at logge på en hjemmeside med æøå.

Det kan s'føli også skyldes at du anvender en speciel browser.

Prøv i stedet: www.orla-nautrup.dk
Citat fra Orla Nautrup

Hej
Prøv i stedet: www.orla-nautrup.dk


Det du'er ihvert fald.
Du har ret med "ø"'et - det forsvinder når man klikker på linket.

Har "besøgt" Versign - og det er vist ikke lige at få downloaded så det virker - ellers koster det måske penge. hmm, når det er også ligemeget,
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis