Kontakt bliver alt for varm ?

Hej.
I min golf 3, bliver drejekontakten, der styrer ventilatorens hastighed, alt for varm.
Og med alt for varm, mener jeg at plastikken næsten smelter, jeg har været nødt til at skære og slipe omkredsen på den for at den kan dreje rundt igen.
Jo mere ventilation jo værre, det vil sige at i stilling 4 (maximum) er den efter ca. 15 minutter for varm til at røre ved, og i stilling 1 (minimum ventilation) bliver den ikke varm.

Hvad P...... er problemet - og hvordan kan jeg fjerne problemet ?

På forhånd tak
Jens
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja umiddelbart lyder det som der er en form for korsslutning i kontakten. Så jeg ville nok hive den ud og sætte en helt ny kontakt i.

Håndværkeren
Ja, eller lejerne i selve blæseren er så slidte, så den har et meget større ampereforbrug end kontakten er dimensioneret til.

Dette kan checkes ved at dreje blæseren med hånden. Den skal kunne dreje frit, samt ikke stoppe med det samme. Men man er ikke i tvivl.

Er det ikke det er det som den gamle mz biker skriver, kontakten der ikke skaber den kontakt der skal til for at lave en ordentlig slutteflade.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
1000 tak, jeg checker blæseren
Hvis di blæser løber så let at den kan dreje rundt af sig selv et stykke tid efter du har sat den i gang er den sikkert ok så skal du udskifte kontakten samt terminalerne (kablestikkene) som sidder bag blæserkontakfen - dårlig forbindelse her får nemlig stik og kontakt til at varme.
Hilsen Auto elektrikkeren

"AUTOELEKTRIKEREN"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis