Algebehandling af tag?

Tænkte på at når taget skal algebehandles kan man så ikke få fat i en højtryksrenser med "sæbesuger" og suge algemidlet op med den og forstøve det ud over taget med højtryksrenseren ? Så kan man vel nå hele taget med en stige ?
Eller hvordan gør i ?

Hilsen Klaus

En venlig hilsen Klaus

Tænkte på at når taget skal algebehandles kan man... Vis hele indlægget
28 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du har alger på begge sider, skal der sidde en i hver side !
Mja, mjo, det var mest ment som en kommentar - hvis nu det slet ikke var nødvendigt at gøre. Jeg betvivler slet ikke at det kan lade sig gøre at rense taget. Er nok bare selv for doven til at gøre det´- specielt hvis det bare medfører at man skal gøre det oftere fremover. Men din ide med kobbertråden er smart! Kobber er jo et tungmetal og bruges jo ogso i trykimpreneret træ mv. Så det ville ikke kræve det store arbejde frem over med sådan en.
Så skal i lige huske på, at der IKKE må befinde sig nogle former for zink eller galvaniseret jern under det areal kobbertråden "dækker" p.g.a. den galvaniske tæring.

Mvh. Birger

Hvis øl er sundt, så må meget øl, være meget sundt. §;-)

www.baekhus.dk
Så vidt jeg ved, vil en galvanisk tærring kun forekomme hvis de to metaller har en forbindelse med hindander i gennem vand der strømmer forbi ligesom en skibskrue af bronce kan blive tærret hvis der ikke opsættes Zinkanoder på en båd.

V.h. Håndværkeren
Annonce
Hmm Jeg har tegltag med zink tagrender ...
Mon så det er en god ide med kobber ??

Hilsen klaus

En venlig hilsen Klaus

Citat fra KlausR

Hmm Jeg har tegltag med zink tagrender ...
Mon så det er en god ide med kobber ??

Hilsen klaus


Jeg tror ikke du har noget at frygte, tænk på hvor stor en mænde der vil frigives fra kobber tråden i forhold til dine tagrender. måske hvis du satte en kobberstang på 5 cm Ø op på taget, men med 5 mm Ø tror jeg ikke det har nogen betydning i forhold til Zinktagrendens levetid.
Ham der lærte mig den lille fidus har selv Zinktagrender, og der har kobber tråden siddet de sidste 12 år, den smule der er tilbage af den. Han siger at den skal skiftes ca. hvert 15´ år og at Zinktagrender skal skiftes hvert 30´ år. under forudsætning af at de bliver vedligeholdt, d.v.s. renset for skidt mindst en gang om året.

V.h. Håndværkeren smile
Nogen som har et billede af et tag med sådan en kobbertråd ?

 Kan godt lide hvis tingene går op i en højere enhed !

Der har du da godt nok fundet en gammel tråd ! Helt tilbage fra 3 okt. 2006
Og nej jeg har ikke et billede af taget med kobbertråden.
Tror egentligtalt ikke meget på den ide.
Men det er rigtigt at kobber, (og zink), udskiller udskiller stoffer der nedbryder bla. algevækst.
På et tidspunkt for 5-10 år siden var der et firma der fandt på at monterer kobberpladestrimler ved tagrygningen.
I hele dens længde.

Men det vand der rammer kobberet løber jo ned af taget i tagbeklædningens bølgebund. Og i bedste fald forhindrede algevækst i bølgebunden.
Og altaå ikke andre steder.

Endelig er ligger zink i spændingsrække hvorimod kobber ligger temmelig lavt. Derfor vil der alt andet lige ske galvanisk tæring i din zinktagrende.
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis