Algebehandling af tag?

Tænkte på at når taget skal algebehandles kan man så ikke få fat i en højtryksrenser med "sæbesuger" og suge algemidlet op med den og forstøve det ud over taget med højtryksrenseren ? Så kan man vel nå hele taget med en stige ?
Eller hvordan gør i ?

Hilsen Klaus

En venlig hilsen Klaus

28 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er der slet ingen LDSer der selv har renset tag?

Hilsen Klaus

En venlig hilsen Klaus

Jeg sidder osse og venter på en rigtig god metode.
Naboen har pålagt mig at hjælpe ham med påsprøjtning af rodalon. Den hidtil kendte metode er at gå på taget med spredebom på vandkanden. Når det blev mig, som skal udføre arbejdet, er det fordi jeg vejer 25 kg mindre end ham, -og det er bedre for taget, -siger han.
Knud

Venlig hilsen
Knud
Hej
Da jeg skulde rendse midt gl. tag brugte jeg en alm. ukruts sprøjte (den gule fra haral.... 8 L ) fiksede mundstykket med et stykke slange i stedet for det faste rør der sider på standart (slange ca. 4m monteret på en lang stiv pind ) så kan man stå nede på jordren og sprøjte hele taget uden fare for at falde ned. Hvor svært skal det være smile for at det er bøvlet ?

Alt kan lade sig gøre
Det umulige tager bare lidt længere tid smile
Hej

Jeg har hørt om en som stjal en af børnenes vandgeværer. Med den kunne han også næsten nå hele taget nede fra jorden.

Den skal nok fyldes lidt tit, men ideen er ok.....
Citat fra KlausR

Tænkte på at når taget skal algebehandles kan man så ikke få fat i en højtryksrenser med "sæbesuger" og suge algemidlet op med den og forstøve det ud over taget med højtryksrenseren ? Så kan man vel nå hele taget med en stige ?
Eller hvordan gør i ?

Hilsen Klaus



Hej Klaus.
Nu skriver du ikke noget om hvilken slags tag det handler om, det ville være en god oplysning !
Du kan godt bruge en højtryksrenser med skumsprayer, til at lægge algemidlet ud med, men det skal gøres oppe fra og ned med mindre du vil have en masse vand ind på loftet. Og er det et ældre tegltag må du ikke spule direkte ned på stenene, de kan faktisk knække af trykket fra højtryks spuleren, du skal spule på skrå ned efter.
Det er et ricikabelt job, som jeg nok ville overlade en prof. om at ordne.

V.h. Håndværkeren smile
Annonce
Det er et tegl tag.. Jeg fik ideen på www.jysktagteknik.dk og under video er der en film om algebehandling.. Det ser jo nemt ud ! Man skal selvfølgelig passe på, men jeg tænkte at forstøve det ud over ! altså overhovdet ikke ramme taget med strålen ...
Mon det er en mulighed ?

Hilsen Klaus

En venlig hilsen Klaus

Hej Klaus.
Nu har jeg set vidioen, og jo det ser enkelt ud, så det syntes jeg du skulle prøve, Du kan sandsynligvis leje sådan en højtryksrenser i dit lokele byggemarked !
En rimelig nem måde at slippe for fremtidig alge angreb på dit tag, du skal trække en kraftig Kobber tråd (ca. 5 mm.Ø ) langs tagryggen. I kobberet er der noget som nedbryder algeforekomster, tråden skal sidde så den ikke berøre taget sådan ca, 5 cm. over selve tagstenen.

V.h. Håndværkeren
Ang kobbertråd ... Skal der sidde en på hver side ? Eller er det nok med en i toppen ??

Hilsen Klaus

En venlig hilsen Klaus

Hej
Jeg har en radiator der lækker (omend ganske ganske lidt) i samlingen ved fraløbet.

Jeg har forsøgt at pudse de to messinghalvdele med ståluld for at få evt. urenheder væk, men det har ikke hjulpet. Ligeledes har jeg spændt samlingen så hårdt som jeg tør, men den lækker stadig.

Er der nogle der har nogle gode råd til sådan et problem? kan man bruge noget "kit", sætte en pakning ind el. lign?

Alle gode VVS råd modtages med kyshånd

Vh, Silas
fik selvfølgelig svaret med en nyt spørgsmål, det beklager jeg...

Min kommentar til algerensning var om det overhovedet er nødvendigt. En rapport udarbejdet af miljøstyrelsen anbefaler at man ikke renser sig tag. Nuvel, det bliver pænere, men det har jf. rapporten ikke rigtig nogen betydning

den findes her:
http://miljonyt.dk/?articleId=51&newsletterId=19
Der er yderligere 18 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis