Overvintring i vandet ?

Jeg overvejer at lade min LM27 blive liggende i vandet næste vinter. Regner med at konservere motoren, som jeg plejer, og klargøringen forestiller jeg mig skal være i juni måned, når der er vandtemperaturer der berettiger til bundmaling. Poleringsmidler arbejder iøvrigt meget dejligere når der er lunt i vejret. Er der nogen der har nogle erfaringer de gerne vil give videre er jeg meget lydhør ? Er der noget jeg skal huske ?

preben
Jeg overvejer at lade min LM27 blive liggende i... Vis hele indlægget
42 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Til håndværkeren.

Har du prøvet og kikke hvilken bredegrad vi befinder os på ??

Der er jo virkelig grund til at skræmme de som vil prøve at spare lidt på malingsbudgettet og ikke mindst havmiljøet. kunne du ikke lige fortælle os hvornår der sidst har været skrueis i en "dansk" havn. Det ville klæde dig istedet for at skræmme en der forsøger sig som helårs sejler.

I dag forventes det lufttemp. på +6° til +12°
og en vandtemp på ca. +6°

venlige jule tanker
Citat fra ivan n nielsen

Til håndværkeren.

Har du prøvet og kikke hvilken bredegrad vi befinder os på ??

Der er jo virkelig grund til at skræmme de som vil prøve at spare lidt på malingsbudgettet og ikke mindst havmiljøet. kunne du ikke lige fortælle os hvornår der sidst har været skrueis i en "dansk" havn. Det ville klæde dig istedet for at skræmme en der forsøger sig som helårs sejler.

I dag forventes det lufttemp. på +6° til +12°
og en vandtemp på ca. +6°

venlige jule tanker

Hej Ivan.
Mit indlæg var ikke tænkt som en skræmme kampange, hvis du læser det en gang til vil du se at det var en båd der havde gjort tjeneste ved KGH på Grønland og altså ikke i en dansk havn.
Kan du iøvrigt ikke lide at læse mine indlæg har du mulighed for at udelukke dig selv for at se dem.

V.h. Håndværkeren
Til håndværkeren.

Har godt nok en gammel træbåd, men den har ligget på land i flere år. Kommer nok desværre ikke i vandet mere. Både har det jo med at stjæle ens tid wink

Nej min notbåd er af glasfiber, men det skulle jo ikke gøre det bedre hvad angår is, specielt tyndis, har jeg forstået. Egentlig burde jeg pille den gamle Perkinsmotor ud og gi den en overhaling her i vinter, men som ny bådejer trækker nytårstorsken også. Så det må blive næste år. Så på med noget go frostvæske og hvad der ellers skal til.

Der er godt nok altid noget at lave på sådan en ældre båd.

Mvh TC
Citat fra Thomas C

Til håndværkeren.

Har godt nok en gammel træbåd, men den har ligget på land i flere år. Kommer nok desværre ikke i vandet mere. Både har det jo med at stjæle ens tid wink

Nej min notbåd er af glasfiber, men det skulle jo ikke gøre det bedre hvad angår is, specielt tyndis, har jeg forstået. Egentlig burde jeg pille den gamle Perkinsmotor ud og gi den en overhaling her i vinter, men som ny bådejer trækker nytårstorsken også. Så det må blive næste år. Så på med noget go frostvæske og hvad der ellers skal til.

Der er godt nok altid noget at lave på sådan en ældre båd.

Mvh TC
.
Hej Thomas. En glafiberbåd vil normalt ikke ta' skade af at sejle i tynd is, mens det er døden for en træbåd. Så en engang en klinkygget jolle,hvor bordene var skåret omtrent helt igennem, og der var også gnavet i spanterne. Det var bare en lille tur i Odense Havn, og Vagn var heldig at bedingsvognen kunne komme hurtigt ud, for ellers var han sunket. Jeg så en glasf.notbåd til salg, er det den du har købt ?.rolleyes Ellers mener jeg generelt at overvintring i vandet, bør afhænge af havnens beskaffenhed, samt ens egen ihærdighed med at holde øje, især det sidste. Bor man tæt på båden og er klar til at rykke ud ved tegn på hård frost eller stormvarsler, er der såmænd ingen grund til de store foranstaltninger.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
[Indlæg slettet]
Annonce
thomas.
der tog du fejl, mit dæknavn kommer af at, jeg på indmeldingstidspunktet havde et rigtigt skib bygget lærk på eg i Lynæs af Tom Jeppesen. Se min side. Jeg har dog været der for længe siden. Ja man ka' let komme i konflikt med en havnefoged. Held med dit skib og husk nu at få hunden ud inden du lukker helt.

ErikChristensen 
Hvorfor er det lige at båden skal blive i vandet vinteren over.

jeg kan godt se man kan spare penge ved at tage båden op og sætte den i - men hvis det er det eneste man spare / opnår af fordele - er det så ikke lidt risikabelt, når man læse hvad der kan ske - Jeg spørger af uvidenhed og min kommer ihvertfald op hver vinter.

Det er sgu' da også meget hyggeligt at gå sammen med de andre " landkrabber " både efterår og ikke mindst om foråret under klargøring.

hilsen
Flying Leth

NB: Thomas pas på ham der Lynæs - jeg tror sgu' han kender gud og hver mand samt alle både i DK - han kendte også min Danboat !!!
hej her er et tidligere indlæg
Oprindeligt indsendt af lynæs
.

Hej Albino.
Det var da en lidet flatterende beskrivelse af dig selv. Dit indlæg lyder som en protest mod de foregående indlæg, det ene er både du og gearløs enige i. tilbage er så den lille dieselmotor, men det er jo da ikke sikkert, at vendborg kender en Waterland, det blev aldrig en bestseller, så er der de 200hk men det er der da ingen, der har foreslået, så hvorfor så så frustreretconfused :smile:

Nu vil jeg så afprøve mine psykiske evner med et lille syn.
Jeg ser gearløs købe båden på auktion f.eks. QXl for en billig penge, og jeg ser ham kikke i DBA efter en brugt Volvo. Men det er kun noget jeg fornemmer.

hej albino du har ret båden skal have de heste den er født med
tak for idndlæget
/gearløs

kære lynæs
jeg strækker våben,,,
jeg kunne godt tænke mig at se din krystalkugle.
du har fulstændig ret båden er købt på qxl til billige penge
og jeg har studeret dba for og bagfra og kigget på volvo motore,,,
men men nu er der købt en original renault marine motor precis
den type båden er født med, og tænk alle beslg passer
lige til at putte i

/gearløs rolleyes.

I dette tilfælde kunne jeg huske at en tilsvarende båd var på QXL og der er ikke mange af dem. Notbåd i plast er ikke så almindeligt, og en Danboat 29 til den pris, ses heller ikke hver dag. Og så må jeg jo ha' en god huske.

ErikChristensen 
Hej Lynæs

Jeg syntes blot det er godt at der er nogle der via sin interesse kan komme med gode indspark og sejler rundt på nettet i ren interesse - din interesse komme jo altså os andre til gode - tak for det.

Hilsen
Flying Leth
Der er sket det at min båd er kommet til at stå i havnen. Den skulle have været oppe men der kom nogle ting på tværss. Nu ligger den med tyk is omkring. Det er en danboat 18. Hvad gør jeg. Kan den klare det eller er der noget jeg selv kan gøre???
Jeg har virkelig brug for et seriøst svar. Jeg er ny båd ejer.

Hilsen Michael.
Der er yderligere 22 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også