Utæt radiator - tæring

Jeg har netop opdaget en lille gennemtæring i en radiator i kælderen. Der løber en smule vand ud, nok til at gulvet bliver vådt, men ikke nok til at der samler sig en lille sø.

Kan jeg lappe radiatoren? Og hvis ja, hvordan?

mvh
Torben
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Er det selve radiatoren? Eller de til/fraførende rør? Send evt et billede. Hvilket system taler vi om? Eget varmesystem eller f.eks fjernvarme? Lappeløsninger er kun en stakket frist, jeg ville skifte ud med nyt.

mvh Anders
HEJ

Så er jeg ikke helt sikker på reglerne, der er vist flere muligheder. Der findes vist stadig installationer hvos fjernvarmevandet kommer ude fra gaden og løber ind i radiatorerne, så ville jeg ikke røre ved noget, det er i øvrigt heller ikke lovligt. Andre muligheder er, at du modtager varmen gennem en varmeveksler, så har du i princippet dit eget system. Der er jeg ikke helt sikker på reglerne. Hvis det er som med en f.eks et oliefyrsystem må man gerne arbejde med det selv. Jeg tror det samme gør sig gældende hvis fjernvarmen leveres gennem en varmeveksler, men jeg er ikke sikker.
Hvis der er sådan ville jeg bare selv skifte den radiator med en ny

mvh Anders
Hvis det er et lukket system (dvs. med varmeveksler), må du selv pille alt det du vil. En udskiftning er den eneste holdbare løsning (skulle være mærkeligt, hvis den kun lige er tæret et sted)

Har du "direkte" fjernvarme, er det bare med at få ringet efter VVS'eren - med mindre du kan bruge en vandskade til noget.....wink

Mvh.

Jan R.
Jeg har ikke lige de eksakte mål på radiatoren, men den er stor! Ca 60x400 cm.

Tak til alle for svarene, det var ikke lige hvad jeg havde håbet på, men jeg må jo nok i gang med at skifte den radiator inden den springer helt læk.

mvh
Torben

PS: Jeg er fra (Stor)københavn
Ok Sørensen, så ret lige din profil med postnr.

Men for mig er du ikke fra stor københavn. Jeg hader det udtryk, enten er man fra vanløse, eller også er man ikke fra vanløse, københavn er blevet en massebetegnelse, detsværre.

Håber du har nogle stærke venner, min radiator er 1 meter bred, vi måtte 2 til at bære den ned fra 1. sal. Den nye type der er 1.2 meter der skulle op var intet problem. Det var nu noget andet gods den gang.

Ok. Jeg smider den ud.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
[Indlæg slettet]
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis