Mærkeligt el-problem

Er ved at forbinde noget el i kælderen, der blev lagt en ny ledning derned da vi skiftede eltavle, så alt er nyt og lige til at gå til. Der skal bare en lampe op og en stikkontakt. Vi kan tænde lampen, men når vi slukker igen ryger sikringen.

Nogle forslag til hvad der er galt?

Green

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Og det er selvfølgelig ikke korrespondance (stavning) vi her taler om vel ?

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Hvor mange gange er sikringen sprunget på den måde? Umiddelbart kan jeg ikke komme på nogen logisk forklaring på hvorfor en afbrydelse af spændingen til lampen skulle få sikringen til at springe...

Der må være noget andet der spiller ind.

Mvh.
Steinaa
Er der følgende ledninger blå = nul, sort = fase og grøn/gul = jord fra elskabet?
Umiddelbart tyder på en forkert monteret afbryder eller en defekt afbryder.

 

Jeg har fundet ud af det... Det hjalp at skulle tegne det, så var der lige et par brikker der faldt på plads.

Føler mig lidt dum, og ville egentlig ønske at jeg havde tænkt mig om før jeg spurgte herinde.

Tak for hjælpen

Green

smilesmilesmile

En kammerat lavede en lille hjælper til mig, til sådanne fejlfindinger..
Det er alle typer stik og lampe steder og div som er forbundet som i et hus men med en halv meter ledning mellem hver ting..
Den er god at hive frem når det driller..wink

Hilsen Klaus

En venlig hilsen Klaus

Hvis man må misbruge denne tråd til et andet mærkeligt el-problem -->
Jeg skiftede kontakter i et udtag med 1 tænd/sluk og en alm. stikkontakt uden jord. Når jeg har lyset tændt og tænder for stikkontakten, så går lyset ud. Det forstår jeg ikke helt, da jeg mener at det virkede med de gamle kontakter (med en ½x2cm lille afbryder midt på kontakten) - hvad er der galt - er det mig eller en konstruktionsfejl?
Det er dig. Du burde lave din egen tråd.

De skulle være lige til at overføre, men du har sikkert ikke tegnet det op inden du pillede det gamle af.

Kan du ikke kikke i et andet lampe/stik sted, for at få de rigtige ledninger.

En fase til kroneafbryder,samme ledning videre til kontakten, en ledning retur til kronen (kaldes mellemledning ofte trukket i anden farve end brun / blå, gerne sort eller hvid).

Fasen der render til lampeafbryderen køres videre til stikkontakten (som før skrevet) (den røde klemme). Nul (den blåwink skal kun bruges i stikkontakten ikke i kroneafbryderen.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis