edderkoper

hej alle sammen...
vi har næsten lige købt et hus og vi har virkelig mange edderkoper ikke bare mange men rigtig mange! spørgsmålet lyder så er der nogen der har nogen gode ider til hvordan man kommer af med dem? håber i har et godt svar
hej alle sammen... vi har næsten lige købt et hus... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
det er rart at høre jeg ikke er den eneste der har dette problem og har også hørt det med at det skulle være et sundt hus når der er mange så et sundhedstempel må jo passe meget godt hehe
Åh nej, ikke gift - absolut ikke gift - vores omgivelser er så rigeligt giftige i forvejen. Der ér mange edderkopper i år, måske p.gr.a. den varme sommer? Min mormor kaldte dem skurekonerne fordi de i vid udstrækning holder huset fri for fluer og andre irriterende flyvende insekter. Men altså... saml de ottebenede ind i et glas e.l. og sæt dem ud i haven, for det ER altså nyttedyr.
djbandit spurgte til mulige løsninger på problemet. Anvendelse af gift eller ej er et ideologisk spørgsmål. Ideologien overlader jeg trygt til ham selv at vurdere. Visse mennesker har et så anstrengt forhold til edderkopper, at gift er den eneste tænkelige løsning.

/Jan
Ideologi eller ej, edderkopper er ualmindeligt besværlige at slå ihjel med gift. De æder ikke andet end levende bytte, så man kan ikke snyde den til at æde giften. De har altid et skjul de kan gemme sig i, hvis man prøver at ramme dem med en fluespray og så har de har en meget stor modstandsdygtighed mod gift (de er fulde af det i forvejen). Hvis man kan dræbe deres byttedyr med gift, finder de med tiden et andet sted at at jage, men det er ikke edderkopperne du rammer med det.

Min mand har et meget anstrengt forhold til edderkopper (nærmest hysterisk) derfor er håndstøvsugeren bedst, så man slipper for at rører ved dem.

Efter en tur til Florida, kan jeg måske godt se hans problem, derovre er der nogle virkelige skræmmende edderkopper. F.eks bananaspider der er på størelse med en hånd og har nogle meget smukke blå-gule farver (tror de lever af at fange kolibrier i deres net), og Grandady-spider der er en jagtedderkop med nogle utrolige benmuskler....

Green

Hej Djbandit...

For godt et år siden flyttede jeg i en lejlighed i KBH helt oppe under taget, og den var totalt invaderet af store, fede lodne edderkobber. Jeg er totalt fobiker hvad edderkopper angår og gik efter et par dage og mange timers støvsugning (der ikke hjalp overhovedet mere end et par timer) og svedeture ned til Matas og købte noget insektgift på spraydåse. Så sprayede jeg hele hyttet, forlod hjemmet og da jeg kom tilbage, hang de overalt, en var trods alt døde. Siden har jeg ikke haft problemet i samme udstrækning. Selvfølgelig er der en i ny og næ, men ikke 50 stykker om dagen! Jeg er meget imod gift, men i denne sag, måtte jeg overgive mig - prøv det hvis ikke andet hjælper...

Bedste hilsener katja
hej med jer alle sammen tak for svarene har været i bilka idag og fandt noget gift for har også opgivet støvsugeren det hedder trinol 8io insektmiddel har lige gået og sprøjtet lidt med det hist og her og edderkopperne falder faktisk ned og dør.... har enda set en der smed nogle af sine ben så man må sige at de ikke kan lide det så tror jeg kan få bestanden lidt ned nu det bliver delme rart så man kan få et hjem uden alt det spindelvæv over alt... men tusind tak for jeres svar
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis