Hvem graver i min græsplæne...?

Jeg har igennem det sidste stykke tid bemærket, at min græsplane er begyndt at "bule" visse steder, og der er kommet enkelte bare pletter med jord, hvori der ofte er et lille hul (ca. 1-2 cm). Det tyder på, at der er nogen dernede der graver... men hvem?

Jeg er ikke ekspert, men jeg synes ikke det ligner de muldvarpeskud jeg husker fra min barndom. Men hvad er det så? Mosegrise, mus, eller - endnu værre - rotter? Og hvordan fortæller man dem pænt, at de skal gå væk...?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis hullet ikek er så stort kan det sagtens være en muldvarp eller en mosegris. Prøv at sætte en mussefælde i "hullet" og se hvad du fanger.
Her er et par billeder af "hullerne", fra et bed i udkanten af min græsplæne. Jeg ved, at det kan være svært at tyde noget ud af dem...
Hvis ikke du har nogle reelle muldvarpeskud, men kun huller som vist på dine billeder, så har du ikke muldvarpe. Ud fra dine billeder ligner det typiske mosegrisehuller, og det understøttes af din beskrivelse om, at gangene ligger så højt, at man kan se dem bule op. Mosegrisen lever bl.a. af rødder og plantemateriale, hvorfor de graver højt.
Hej Zeabee

Helt klart mosegrise du har, de spiser som Lars on skriver plante dele, rødder mm.man kan gasse dem eller give dem forgiftede æbler begge er gode løsninger, det er dog kun for aut. firmaer
Annonce
Citat fra Rentojohn

Hej Zeabee

Helt klart mosegrise du har, de spiser som Lars on skriver plante dele, rødder mm.man kan gasse dem eller give dem forgiftede æbler begge er gode løsninger, det er dog kun for aut. firmaer


Sådan fjerner man mosegrise! Samtidig sparer man kattemad og har ikke forurenet naturen med giftige sager! :-)

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg havde engang et par gravhunde, der forårspløjede haven på alle tider af året, hvis der kom mosegrise eller muldvarpe forbi. Det gjorde der relativt tit, da grunden lå ud til en eng.

Så plæneklipperen stod relativt højt
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis