Montering af kogesektion

hvordan skal den keramiske plade monteres i en massiv træbordplade.
Vi har skåret hullet ud og lagt den ned i.
Men det er ligesom den ligger og vipper lidt.
Der er ingen beslag eller noget til at fastgøre med. Kun noget fugebånd.
Hvordan skal det gøres.
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad siger Brugsvejledningen ???

Jeg vil tro der er forskellige måder at montere på !!

Eller oplys lidt mere om hvilken type fabrikat samt bordpladenshul. Er det bare et gennemgående hul eller er der fræst en reces for planmontage af kogesektionen ??

Pas på med at fuge den hvor den IKKE skal fuges for så kommer den aldrig af igen heller ikke hvis den skal repareres eller ligenende !!

Ofte skal der et fuge bånd monteres inden man fuger selve koge sektionen fast..

Venligst Njord

MVH Njord
Det kan kun være din bordplade der er lidt ujævn, måske er det nok med fugebåndet så den ikke vipper, der er lim på den ene side af fugebåndet og skal limes på kogepladen så det ligger ud til yderkanten af kogepladen, der er nok fugebånd til at det kan nå hele vejen rundt i kanten.
Hilsen Benny
HVAD MED BESLAG !!
Enten til at spænde opunder borpladen eller i siderne af hullet ??

Hvad siger forhandleren ??

Venligst NJord

MVH Njord
Hej smile

Nu er Smeg nok det bedste man kan erhverve sig, så det skulle undre mig om der ikke er en vejledning med til det.

Iflg. lovgivningen SKAL der være en brugsanvisning med - på DANSK. Eftersom du sikkert har givet en del over 4.000,- kr for den, så ville jeg lige gå et smut ned i forretningen og bede om den vejledning.

Hvis ikke du kan få sådan en, kan du enten ophæve handelen, eller få en reduktion i prisen. Læs mere om dette på www.fs.dk

Iøvrigt er der ikke en model der hedder FRE66W - hedder den ikke noget andet?

Se her: http://www.smeg.dk/Produkter/Smeg-elplade/index_2.html

Mvh
ThomasB

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af ThomasB (den 15-04-2003).]
Annonce
der er efterhånden en del kogeplader hvor der ikke er monteringsbeslag med, men fugebåndet og pladens vægt gør også at den ligger fast.
Hilsen Benny
jeg kom langt om længe igennem til forhandleren.
De sagde at de ville sende en brugsanvisning, og m.h.t. montering så er det kun monteringsbånd der skal bruges på undersiden af kogepladen.
Det var bordpladen der er lidt ujævn, men efter fugebåndet kom på ligger den stabilt.
Det er jo også meget praktisk at man kan tage den er rengøre.
Men tak for svarene.

Hej ThomasB

Brugsvejledniger behøver ikke at være på Dansk.

Jeg har sakset lidt fra dit link "Engelske brugsanvisninger til lampe og skab

Den ene sag vedrørte en engelsksproget brugsanvisning til en standerlampe. Anvisningen indeholdt i form af en tegning med tilhørende engelsk tekst nærmere instruktion vedrørende samling af lampen.

Da teksten var nødvendig for forståelse af tegningen, og da der var tale om oplysninger, som var vigtige for at undgå farlige egenskaber ved varen, fandt Forbrugerombudsmanden, at der ved salg af lampen skulle udleveres brugsvejledning på dansk.

Den anden sag vedrørte en engelsksproget brugsanvisning til et skab. I anvisningen var det ved hjælp af en tegning uden tekst vist, hvorledes møblet skulle samles.

Da samlingen af møblet kunne foretages alene ud fra tegningen, og da teksten i brugsanvisningen ikke i øvrigt indeholdt oplysninger af betydning for køberens bedømmelse af varen, fandt Forbrugerombudsmanden det ikke nødvendigt, at brugsanvisningen blev oversat til dansk. (1991-65/5-13 og 1991-67/5-1)
Juridisk Årbog 1992, side 91-92 "

Her ses det tydeligt at det ikke nødvendigvis skal være på dansk.

I øvrigt mener jeg at have hørt et eller andet om at et nordisk sprog er accepteret som OK i brugsvejledniger.

Desuden gælder det med det "danske" vist også kun for salg til private. Ellers kender jeg adskillige CAD programmer hvor der skal udfærdiges temmelig meget dansk instruktion til !!

Men jeg foretrækker da bestem også at den er på dansk og fyldesgørende.

Venligst Njord


MVH Njord
Hej njord smile

Ja, det er nok rigtigt når det står på www.fs.dk wink

I en pakke med kogeplader til 4500,-, ville jeg helt sikkert forvente at der var en DANSK manual med. Det samme gør sig gældende ved ting, som skal bruges gentagne gange - altså ikke kun samles en gang.

IKEAs vejledninger er små tegneserier, som egentlig fungerer ok.

Jeg købte et multimeter i ALDI til 29,-. Til den pris forventede jeg ikke at der var en manual med - og slet ikke da den var fra ALDI. Men jo jo, der var skam en fin dansk manual med på 8 sider. (ikke mange stavefejl) Der var bl.a en lille sjov formulering: "hvis ledningerne begynder at stinke, så fjern omgående polerne". Det er sikkert oversat fra tysk til dansk, af importørens bogholder, som i sin tid havde tysk i folkeskolen smile Ordet stinke kunne nok havde været erstattet af "lugte" eller "lugte brændt"...

Mvh
ThomasB
Enig men den slags oversættelser foregår vist i ren zyberworld, altså en "mekanisk oversættelse" men det fungerer da fint og er ofte forståeligt specielt hvis man læser den engelske vejledning og kombinerer lidt selv !!

Venligst Njord smile

MVH Njord
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis