Hej Henning.
Så er der lige en stribe her der har bade stakit og lokum
Bandholm 24. Bianca 26 og 27.
Drabant 27. Granada 24 og 27. Heller 26. LM 81. Spækhugger
Maxi 77. Pasat 26. Polaris Drabant. o.m.f.
Nordisk Folkebåd den er der dog hverken stakit eller lokum i, til gengæld er det en båd som kan sejles i alt slags vejr, også af nybegyndere den er så godmodig at selv store kvajerter tager den stille og roligt.
Det der nok bliver det største problem er at overbevise hustruen om at selvom båden krænger meget så vælter den ikke.
Og ellers må du bort fra Blysvingerne og have dig en Katamaran eller Trimaran, de er nok lidt sværere at opdrive i dag som brugte, men støbes da stadig som nye.
Jeg har selv haft en 21 fods Katamaran, Dens fordele er at den kan gå helt ind på stranden, den ligger stabilt i vandet selv under meget hårdt sejlpres. Når du har lært den at kende sejler du fra Blysvingerne.
Mange "gamle" sejlere påstår at de ikke kan gå så højt til vinden på kryds, dette er dog noget vrøvl, min gik op til 35-40 grader til vinden.
Og så er der så roligt ombord, at du kan lade dit fine spisestel stå fremme på bordet selv i kuling. Jeg har præsteret at glemme at sætte thermokanden ind i holderen, men undervejs i en stiv kuling hvor jeg lige trængte til en kop kaffe stod den stadig på bordet.
Hov det var lige et sidespring.
V.h. Håndværkeren