Jeanneau

Jeg er på udkik efter en sejlbåd. Jeg har blandt andet kikket på en jeanneau 28.1 sun odyssey, men da jeg er nybegynder, vil jeg gerne høre meninger om denne båd. Vuderinger om svage og stærke sider.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra Henning Nielsen

Jeg er på udkik efter en sejlbåd. Jeg har blandt andet kikket på en jeanneau 28.1 sun odyssey, men da jeg er nybegynder, vil jeg gerne høre meninger om denne båd. Vuderinger om svage og stærke sider.

Hej Henning.
Jeg kender ikke lige den model, den på 26 fod har jeg en del på.
MEN !!
Jeg syntes det er en meget stor begynder båd, kunne du dog ikke klare dig med en mindre båd i starten af din sejler kariære, der er flere grunde til at jeg vil anbefale at du starter med en mindre båd.
Det giver ikke mere sikkerhed at sejle i en stor båd, hvis det er den ide du har, snarre tvært imod. Der skal en god del erfaring til at sejle store både med et stort sejlareal, det er jo ikke som i en bil hvor du bare kan koble ud og bremse når du syntes det bliver for vildt.
Du kan enddog blive særdeles upopulær på rekord tid hvis du kvajer dig for meget i havnene.
Så mit råd til dig vil være at du kigger på en båd på en 20-22 fod, som begynderbåd, så kan du også se om det virkelig er noget for dig og din familie at sidde med en våd røv en hel weekend. For hvis du/i kun tager ud når solen skinner eg der ikke er for meget vind, så køb dig hellere en camping vogn.
Sejlere sejler stort set uanset om det regner og blæser lidt godt, selvfølgelig går ingen ud når der er stormvarsel. Men en smule kuling betyder bare bedre fremdrift.

V.h. Håndværkeren smile