Fjerne maling fra dør

Hvis jeg på en nem måde skal fjerne maling fra en dør, hvor kan det så gøre? Synes jeg har hørt om noget man kan smøre på så malingen løsner sig og er lige til at skrabe af.

Mvh
KLA
Hvis jeg på en nem måde skal fjerne maling fra en... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej PeterR

Nu var det dét med murstenene jeg tænkte på, om bums eksistere mere, jo det regner jeg da med, eftersom jeg hørte den unge "maler" dame i det der program der hedder Genbrugs guld, omtale det og stå og bruge det på et møbel. For ca. 14 dage siden.

V.h. Håndværkeren
Hej,
Jeg har fuldt med I denne tråd da jeg er igang med at renovere mit køkken og har søgt efter gode råd til hvordan man nemmest fjerner maling på køkkenlåger.
Jeg fandt ud af at et skarpt stemmehjern kunne fjerne de øverste 6-7 lag, ret nemt. Det skallede bare af ved at kører stemmejernet hen over fladen.
Men nu er der et tykt gult lag tilbage som ligner en slags indtørret pasta. Det er en slags grunder som er smurt på køkkenlågerne inden de er blevet malet, da man bygget køkkenet I midt 30érne..
. Og det sidder godt fast.
Jeg har forsøgt at slibe det af med en multisliber med korn 40 - det tager meget lang tid..ikke nogen god løsning.

Nu prøver jeg med 1 af Jeres gode råd og har her til aften smurt 1 låge ind I brun sæbe på begge sider (den faste slags), og har pakket husholdningsfilm omkring lågen.

Jeg vender tilbage med info om et par dage I forhold til resultatet.

Køkkensnedkeren
En' meget gammel tråd. (men det bliver det jo ikke mindre interessant af, bortset fra at tråd starter sikkert har fået lavet sin dør)

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også