CAD program til hus- og have tegning

Hej gruppe

Jeg er nyt medlem her på Lav-det-selv, jeg leder efter et godt og frem for alt billigt program til at "konstruere" en carport og en have. Jeg har ledt og også fundet en del, men jeg syntes priserne er alt for høje på det jeg har fundet.

Nogle gode billige programmer?

Med venlig hilsen
Klaus Linnert
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Med jævne mellemrum er der nogen der ønsker et tegenprogram, og det må gerne være billigt! Her kan du prøve CadStd, som er et gratis program:
http://www.cadstd.com/

Mange ønsker lige et program, der som let som ingenting kan udføre noget tegnearbejde på pc'en. Sagen er bare, at et cad-program kræver nogen øvelse for at tegne noget brugbart. Men hvis du nu prøver at hente freewareudgaven af CadStd, får du rig mulighed for at mærke, hvordan et cad-program er at arbejde med.

God fornøjelse :-)

Svend Erik

Bygningssnedker

Der er et 3D tegneprogram fra Googel. Googel Sketchup. Det har jeg brugt lidt her i forbindelse med at jeg skal til at bygge badeværelse. Jeg har også brugt det til at tegne kasser til mine reoler i værkstedet.

Det er mest at skitse program. men følg tutorials i programmet det hjælper..

rasmus
Hej

Jeg er uddannet Teknisk designer og jeg har mange cad programer
jeg kan evt tegne din carport for dig

evt send mig en mail med en lille skitse over hvordan det skal se ud samt mål så klar jeg resten

mvh

Rami Tayih -- Bygningskonstruktør / Teknisk designer 

Glostrup

Bmw E39 auto/steptronic



www.bilstriben.dk Danmarks nyeste generation af bil community 

jeg har tegnet mange huse og prøvet de fleste 3D programmer.

Umiddelbart vil jeg anbefale Envisioneer fra Cadsoft, som findes i en gratis / begrænset version du kan prøve.

jeg tror ikke jeg ville bruge et tegne program til en carport, skitse ville være nok for mig, hvis du skal bruge det til egentlig "landskabs arkitekt", så findes der også cad programmer til det, men det bliver hurtigt avanceret / dyrt.

Håber det var en hjælp

Tidligere Hus fabrikant, nu rådgiver på  byg huse selv projekter
Rami skrev den 25-08-2011 23:36:43

Hej

Jeg er uddannet Teknisk designer og jeg har mange cad programer
jeg kan evt tegne din carport for dig

evt send mig en mail med en lille skitse over hvordan det skal se ud samt mål så klar jeg resten

mvh

 Hej Rami. 

Jeg har en lade, som jeg har renoveret. Jeg vil gerne have erhverv i laden, og kommunen forlanger en skitsetegning. Er det noget du kan være behjælpelig med? Mvh. Birgith Holm tlf. 51212607

Annonce
bivs skrev den 15-03-2019 00:46:29

 Hej Rami. 

Jeg har en lade, som jeg har renoveret. Jeg vil gerne have erhverv i laden, og kommunen forlanger en skitsetegning. Er det noget du kan være behjælpelig med? Mvh. Birgith Holm tlf. 51212607

 Hej.

En skitsetegning er ikke nok.
Der skal udarbejdes et myndighedssæt med redegørelse at adskillige pkt. i bygningsreglementet.. Energi, brand, lyd, ventilation, indretning, byggeret og mange flere krav. 

Brug du hellere den lokale arkitekt til 12-14000 kr.

Det er bedre givet ud, da vedkommende måske allerede kender til kommunens sagsbehandling.


Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS

Uha ha da da. Det lyder omfattende. Mange tak for svar. Jeg vil henvende mig til en arkitekt. Mvh. Birgith Holm

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis