nyt toilet gulv.

Har jeg forstået det rigtigt efter søgning på ældre tråde, at man kan bruge det de eksisterende spånplader der ligger over strøerne,(under det vinyl der skal hives af) og ligge Litex plader ovenpå. Hvorefter man ligger forsegling i alle kanter og derefter en min. 1 mm membran ud. Derefter elektrisk gulvvarme, fliselim og fliser.
(el varme, da huset har kun el-varme)

Væggene skal der bruges dobbelt lag vådrumsgips.

Er det helt gak gak og skal spånpladen skiftes ud med en krydsfiner plade?

Toilet er 180 * 170cm, hvor døren er i den ende der er 170 cm, modtager gerne bud på hvordan der kan være et toilet, bruser og en håndvask.
Er det dumt at lave en bruse kabine og i stedet bruge et forhæng man kan rulle til side, så det ser og føles større?
Og hvad for en slags fliser man kan bruge (farve mønstre, størrelse). Er jo en alfa han, så har ikke forstand på indretningwink

Håber der er nogen der er behjælpelig
Med venlig hilsen
Johnia

mvh johnia

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Johnia.
Hvad er der under spånpladerne / strøerne ?
At lægge fliser på et trægulv er noget skidt, der vil blive problemer træ er "levende", fliser og flise mørtel er "dødt".
Hej Johnia,

Er ikke fulgt med reglerne på området - men du kan være ganske sikker på, at gulvspånpladen ikke er understøttet nok til at kunne bære fliser (vil give sig for meget). Så i praksis tror jeg, du er nødt til at skifte den.

Anyway - har haft et badeværelse på samme størrelse. Placer brusenichen (endelig ikke kabinen - er i vejen, når man ellers bruger badeværelset, mindsker luftcirkulationen => mere fugt) i et hjørne, helst længst væk fra døren. Toilettet på skrå i hjørnet overfor (ikke det diagonale hjørne), og håndvasken ligefrem for døren med et stort spejl foran. Giver den nem adgang til rummet og spejlet øger rumfornemmelmsen.

Har ikke lige tid til at tegne det - så håber det giver mening!

Mvh.

Jan R.
Ved ikke hvad der ligger under strøerne endnu, men strøerne er gennemgående i hele huset, så hvis man skal støbe, så skal man vel først støbe ind under væggene, så man kan understøtte strøerne fra de tilstødende rum, og så fjerne strøerne og derefter støbe.
Har hørt fra en håndværker der var med til at genopbygge huset fra en brand for 15 år siden, at der muligvis ligger et klaplag af cement under strøerne.
Toiletet har indad svingende dør i den ene højreside (og det bliver den nød til at være igen) og et lille vindue som døren skygger for når den står åben, hvis det kan give nogen et billede af hvordan toiletet ser ud.

mange tak for svarene, må se hvad der ligger under strøerne når jeg får gulvet banket op, men en 13 mm krydsfiner plade og en litex plade ovenpå, er da et rimeligt hårdt underlag, men selvfølgelig arbejder træet ved temperatur og fugtighed svingninger.
Må se hvor godt strøerne er understøttet, ellers må jeg jo støbe gulvet.

mvh
Johnia

mvh johnia

har du overvejet at sætte et ovenlysvindue i taget? så får du jo masser af naturlig lys og det er ikke en voldsom dyr løsning.

At det så tilmed er relativ let at sætte i gør det jo bare endnu mere attraktivt :p :p
at døren skygger for vinduet, når døren er åben volder er ingen problem, der er mere med pladsen til toilet, bad, håndvaske og en vandvarmer (der nok skal sidde over toiletet). Samt skabsplads og spejl under og over håndvasken. Skal ikke ud i store ombygning, det skal tages i perspektiv at selve huset er 12*4 meter (48m2) med en tilbygget indgang (3m2) og en garage. Så det kan ikke betale sig at flytte vægge mm. Småt er godtwink

mvh johnia

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis