Ny(brugt) brænder på gammel kedel

Jeg har en gammel Tasso kedel, hvor brænderen har set bedre tider. Jeg har set der er nogle brugte, billigt tilsalg...men er det muligt bare at udskifte sådan en fætter?? Kedlen er vist det der hedder en villamodel ms20 af ældre årgang.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Henrik.
Det ville jeg nok lade en vvs. mand ordne, også selvom det er et brugt fyr du vil sætte, det er jo blot at aftale det med manden.
Men tænk lige over at der må være en grund til at du kan købe en billig brugt brænder, økonomisk tror jeg ikke du vinder noget ved at sætte endnu en "ældre" brænder på din keddel.

V.h. Håndværkeren
Tasso 20MS er faktisk en rigtig OK kedel og derfor kan du helt klart sætte en anden brænder på den - sørg blot for at den er ren!
Du bør ikke rode med at sætte en anden (brugt) oliebrænder på selv, med mindre du kan låne dig frem til noget måleudstyr og forstår at anvende det. Der er ikke ufarligt med CO!!!
Generelt mener jeg, at hvis man skal rode med at købe brugte brændere selv skal man vide hvad man laver eller sørge for at have back-up ind til man ved man laver. Ligesom at rode med motorer - der skal man jo også have en vis indsigt og værktøj/måleudstyr!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis