Mitsubishi Colt - 1991

Forleden havde jeg holdt med lys på, hvorved batteriet var gået dødt. Det har jeg prøvet nogengange, desværre.
Den kunne ikke startes ved at lade fra en anden bil, så vi måtte skubbe den i gang. Det gik sådan set også fint nok.......indtil jeg begyndte at køre.
"Check engine" knappen blev ved at lyse og den gik ud efter kort tids kørsel.....pludselig ville den bare ikke tage gas mere. Er der nogen der har et bud på, hvad årsagen kunne være?`
Jeg har efterfølgende "jumpstartet" den, men jeg kan ikke holde motoren igang.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej alle.

Jeg har en punto Grande fra 2005 der er begyndt at skal have tænding 2 gange for at servo virker.

Det er ikke generatoren, det er undersøgt.

Hvis jeg starter første gang lyser batteri lampen og servo virker ikke.

Det skal lige siges at den også aflader batteriet hvis bilen bare står i en dag uden at køre. 

Hvis jeg piller batteriet af og sætter det på igen, så virker servo første gang jeg starter.

Håber der er en eller flere der kan hjælpe.


Brian

Man skifter da ikke batteri bare fordi det er blevet tappet af "glemt lys". Batteriet skal da bare lades op, så kan det igen.

Når man skal starte en bil med strøm fra en anden, så skal forbindelser og startkabler være i orden. Hvis forbindelsen er dårlig, duer det bare ikke. Når bilen så er startet, så vent lige et øjeblik med at fjerne startkablerne.

Hvis det lykkes at skubbe en bil igang der mangler strøm, er det slet ikke sikkert at der er strøm nok til magnetisering i generatoren, så kommer der altså ingen strøm på batteriet selv om du kører flere hundrede kilometer. Du resikerer derimod at bilen går i stå, fordi batteriet aflades yderligere.



Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis