Ukrudtsdug under granitskærver.


Jeg skal til at have lavet ny indkørelse med granitskærver, og har læst mig til at det vil være optimalt at lægge en fiberdug under.

Men hvad skal man gå efter af kvalitet mærke samt pris… og hvor købes disse?

På forhånd tak
Jeg skal til at have lavet ny indkørelse med... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Så er der rullet dug ud ( fra Silvan ) og i morgen ankommer 9 tos sten...

Så nu bliver det ikke anderledes...
Nu ved jeg ikke om det er blvet skrevet en gang før da jeg ikke gider at læse hele indlægget igennem...

hehe det er mange svar i denne tråd..

Nå men det jeg fik læst var at det skulle være bondefangeri med fibertex dug!

Det er faktisk både rigtigt og forkert.

Det forkerte er at mange tror hvis man lægger det ud så får man ikke ukrudt imellem sin belægning.Hvor er det lige ukrudts frø kommer ned fra?
Fra oven så der syndtes jeg så ikke det er en langtids holdbar løsning men selvfølgelig kan det dæmpe ned for de frø som evt. ligger under belægningen før sten lægges i...

Hvad ang. indkørsel så lægger vi det altid da det kan hjælpe utroligt meget med at holde på grus/belægningen så der ikke kommmer køre spor som er dannet ved at presse helt på stabil grusset...

Vi plejer at ligge 20-25 cm. stabil og fibertex samt ca. 10 cm. granit.Så er både jeg og kunden sikker på jeg ikke skal komme igen og lave noget om pga. af et eller andet...


Mange lægger ca. 5 cm. og det er faktisk også nok jeg er bare paronid med at tingene skal være 110 % iorden derfor ligger vi lige lidt mere nu vi er igang og det tager jo ikke så meget mere tid at gøre det først som sidst..


Best regards..
det vil være spild af penge når du kører i granitten så vil du lave huller i dugen så vil det hele være spildt
Hej

Jeg må lige være meget igen, for nu har jeg haft du under i det sidste års tid... Den er ikke kørt op nogen steder, og ukrudt som var det primære mål er der stort set intet af der hvor duen er under....

Så kan klart anbefales her fra..
Annonce
At lægge skærver i 10 cm tykkelse er da helt gak, med mindre man er VILD med at rive.
Der skal lægges 4-5 cm MAX, og stampes.
Jeg ville lægge en rulle dug imellem de forventede hjulbaner.....ellers ikke.
Er iøvrigt ikke sikker på at dug er så fedt i en indkørsel - over tid. Frosten vil så sikkert som amen i kirken få sten og andet godt til at arbejde sig opad i jorden og skabe små eller store buler i dugen, som jo IKKE bare sån lige kan jævnes ud.
Har selv dug i 50 m havestier....blev lagt for 4 år siden, og er nu synlig hist og pist. Hvilket er svært at gøre noget ved!
Har iøvrigt kun godt at siger om den ukrudthæmmende effekt. Frø ukrudt er kun sporadisk og nem at fjerne. Ved dog fra mit jordbærbed, som har haft dug i 7 år, at det nok er max levetiden, 7 år. Fibrene blødgøres over tid og nu har både frøukrudt og f.x. kvikgræs godt fat.
Så dugen er altså ikke svaret på ønsket om den evige lugefri have!!
Jeg vil absolut ikke anbefale ukrudtsdug. Når man lægger granitskærver ovenpå kommer ukrudtsdugen hurtigt til syne i kanterne og det kommer til at se meget dumt ud. Det bedste er at udlægge stenmel i den farve som granitskærverne har. Bare et par cm. Stenmel er meget ukrudtshæmmende og så har du samme bund farve som granitskærverne.

I kan kigge ind på hjemmesideadressen http://www.materialediscount.dk/produkter/stenmel og se deres super udvalg.

Er det bare mig, - eller har I andre det også sådan, at når et firma genopliver alle mulige gamle tråde, blot for at reklamere for sig selv, - så får man tilsidst kvalme af at se det ??

Tror efterhånden jeg har set mere end 10 forskellige tråde, hvor mads123osv lige skulle reklamere lidt 

Det virker dybt useriøst, og den nærliggende tanke er, at sådan er firmaet generelt, - altså useriøst og ubeskrivelig amatøragtigt.
Seriøse firmaer kender proceduren, hvis der skal reklameres i sådanne forum - så det andet lover ikke godt for eventuelle kunder hos mads123osv, måske er der flere regler, han synes kan bøjes efter hans ønske.

Stakkels firma der får skylden for hvad jeg skriver. Men hvad de gør godt går jeg åbenbart skidt!!
Normalt gider jeg ikke at komenterer deres indlæg, men der imod melder jeg dem ofte.

Hvis Admin. mener at indlæget skal slettes, kan de jo kun gøre det hvis der ikke er nogle der har komenteret det, eller bliver det en mærkelig tråd

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis