Træloft og isolering af havestue

termotaget på udestuen er ved at være noget grimt , og der er kommet skidt ind i nogle af kanalerne , så var det jeg tænkte om man ikke kan isolere op mod termotaget og så slå rustikloft op mellem spærene ( 133 x66 ) ?

Mvh. KimH
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan du godt. du skal dog overveje at nu det er kommet ind i kanalerne risikere du det kommer ned i isoleringen..

Jeg har i øjeblikket kig på www.airflexdanmark.dk det er en reflektiv isolering der fungere som dampspærre samtidig. Det kunne godt være noget til dit proj. du klapper det bare direkte på dine spær, en 10-20 mm regal under og på med brædderne.

Rasmus
Jeg kan lige fortælle at limtræsspærene på 133x66 ligger med en centerafstand på 1000 mm og at jeg har tænkt , at man skal kunne se noget af det nederste af spærene dvs. at træloftet skal monteres op imellem spærene , med ca. 70 mm. isolering Jeg ved blot ikke om det bliver for tæt op mod plast termotaget ?

Mvh. KimH
som jeg læser på det Airflex materiale er det ikke noget problem . du klapper en regal eller noget andet på så der er ca en cm luft over og under foien. uden på det sætter du dit træloft. Og det kan sagtens være mellem spærene.

Rasmus
Det der Airflex er det ikke lidt dyrt i forhold til alm. rockwool og jeg kan få ca. 70 mm. rockwool op.
Isolerer de 10 mm. Airflex lige så godt ?

Mvh. KimH
Målinger med tal er der nok af... hihi..

nå men min bror der er Bygningskonstruktør og regel/bregnings freak har set på de forskellige belgiske/franske/engelske tests der er lavet, og var ikke afvisende (hvilket han normalt er)

Nu har jeg også valgt en løsning der er en kombination af traditionel isolering 100mm og en Airflex membran. hvilket selv med reduktionene skulle give mig hvad der svarer til ca 250 mm glasuld.

Men det undre mig ikke at der i danmark kommer en masse "beviser" på at det ikke virker . . . . Rockwool land..

Rasmus
Der er ingen tvivl om at de udforete maalinger er korekte, de er udforet med et hulrum paa begge sider af den reflekterende folie. Spoergsmaalet er saa, ville man faa samme resultat blot med den stillestaaende luft i hulrummet?
Jeg har set andre rapporter om den reflekterende folie, en ting jeg bemaerkede var at isoleringsevnen afhang af temperaturforskellen mellem de to sider af isoleringen. Reflekterende folie er altsaa velegnet til at beskytte stoeberiarbejdere og brandmaend (altsaa dem der slukker brande, ikke dem der generer de badende :p )
Hvor god er isoleringen naar materialet er blevet bestoevet ?(altsaa ikke af bier :p )
Som bygningsisolering er det ikke velegnet.
Hvis du har en meget stor temperaturdifferens, som ved en brand, saa er Rockwool det bedste - men af helt andre aarsager wink

Karsten
Citat fra killerbeast

nå men min bror der er Bygningskonstruktør og regel/bregnings freak har set på de forskellige belgiske/franske/engelske tests der er lavet, og var ikke afvisende (hvilket han normalt er)


Hej
Jeg har også set på mange af de tests som producenterne har udført og jeg har endnu ikke set noget der virker troværdigt / overbevisende.

Så hvis du har et link til nogle tests der kan bevise at produkterne virker vil jeg gerne se på dem.

Venlig hilsen
Jacob
Beviserne på de reflektive foliers gode egenskaber lader vente på sig ?

Hvorfor mon :-)
Hej

Hvis Airflex produktet lever op til hvad firmaet lover, behøvede de i hvert fald ikke bruge penge på reklame, men blot spekulere på hvad de skal bruge indtægten til.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis