Afblændet dørhul - oppudsning af denne og væg

Jeg har afblændet et dørhul med 3 x gipsplader, og står nu og skal oppudse denne og væggen. Som det ses på billedet er noget af det gamle puds faldet af, det forventes også at ske flere steder når tapeten tages af.

Hvad er den korrekte løsning ?

Her tænker jeg på om man blot kan pudse oven på gipspladerne, eller bør man sætte et net fast på gipspladen ?

Min tanke går på at bruge gipspuds, da jeg har ret gode erfaringer med dette. Det er nemt og hurtigt at bruge. Men er det korrekt at bruge ?

Thomas
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg skal lige høre, er der slet ingen som er bekendt med den korrekte fremgangsmåde ?

Thomas
Hej
Den korekte løsning ville være at mure huldet til, men
når du nu har lavet hvad du har lavet så lad os blive ved det smile
Hvis du skal have noget at hænge fast på gips og blive der så vil jeg foreslå at du smøre/koster det over med en gang fliseklæb(det billigste = multiklæb)først, der efter kan du købe noget pusrep. eller noget alm. pudsemørtel og repperere de områder der er i stykker !
Og nej det er ikke den korekte måde at rep... med gipspuds, pulifylle og hvad de nu ellers heder
God arb. lyst

Alt kan lade sig gøre
Det umulige tager bare lidt længere tid smile
Citat fra pab1

når du nu har lavet hvad du har lavet så lad os blive ved det smile
Hvis du skal have noget at hænge fast på gips så vil jeg foreslå at du smøre/koster det over med en gang fliseklæb(det billigste)først, der efter kan du købe noget pusrep. eller noget alm. pudsemørtel og repperere de områder der er i stykker !

Tak for svaret. Det var en god løsning som du kommer med, med at bruge fliseklæb på gipspladen. Det havde jeg ikke lige tænkt på.

Jeg ved godt at det nok ikke er det helt rigtig løsning som jeg har valgt, det rigtigste havde nok været at bruge musten eller tilsv., men det blev en gipsløsning.

Thomas
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis