Jeg prøver ikke at være fræk, når jeg nu spørger dig; Hvor mange skal du bespise og med hvad?
Der ville jeg starte (og befinder mig iø i lidt samme båd - kan udnytte op til 22.000 m2 hvis jeg ville...).
250 m2 almindelig køkkenhave er i mine øjne noget af et slid...
Jeg har også lerholdig jord her og jordforbedrer generelt med kompost (såvel hjemmelavet som fra containerpladsen).
Når jeg siger højbede er det ikke for at udnytte hver en kvadratmeter. Det handler om, at planterne trives langt bedre i en jord, der eksempelvis ikke bliver trådt på = løsere struktur. Og det har her givet langt bedre udbytte end tidligere almindelig køkkenhave - og færre ærgrelser. Og så synes jeg iø, de er langt nemmere at holde rene. Jeg kunne godt tænke mig at opfordre dig til at lave et prøvebed i billige brædder, så du selv kan få fornemmelsen samtidig med, at du laver almindelig køkkenhave.
Men bortset fra det, hvad med drivhus, frugttræer og bærbuske, når du har så rige muligheder?
Og så er det også en god idé at tænke på opbevaringsmuligheder, før man kaster sig ud i den store køkkenhavekrig ;-)
Nu ved jeg godt, at jeg er nødt til at rationalisere med min tid på en anden måde end dig (børnefamilie) - men alligevel; Der kan komme en hulens bunke ukrudt i 250 m2, som skal fjernes for at få et godt udbytte (tænk på ryggen).