Jord forbedring

Hej alle i med grønne fingre.

Nu har jeg et spørgsmål som jeg har tænkt en del over, kunne jeg bruge halm som jordforbedrinsmiddel, jeg tænker på snittet halm som jeg ville fræse ned i jorden sammen med ca. en ton græs afklip fra græsplænen.
Jeg har en græsplæne på størelse med 2/3 fodbold bane, hvor jorden er meget lerholdigt, derfor tænkte jeg på om det ville give noget mere luft i jorden, når jeg nu fræser halvdelen af plænen op til Køkkenhave.

V.h. Håndværkeren smile
Hej alle i med grønne fingre. Nu har jeg et... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ænder?? Ja hvorfor ikke..*SS* Flyver de ikke deres vej??
Det kunne jo også være hygge med sådan nogle.

Sniffer  
Så vidt jeg har forstået er de stegget fra små af, det vil sige at den yderste vingespids er fjernet på den ene vinge, så kan de ikke lette for de vil flyve meget skævt.
Jeg kan huske at min far klippede svingfjerne af venstre vinge på nogle Grågæs han havde fanget en gang, efter to år var de blevet så tamme at der ikke var grund til det mere, de kunne gå helt ind i køkkenet og vidste godt at det var forbudt at splatte på gulvet inde i huset. Og Gasen var så fortrolig med vores store hund at de kunne ligge og sove sammen, det var sjovt at se.

V.h. Håndværkeren
confused
Citat fra Håndværkeren

Så vidt jeg har forstået er de stegget fra små af, det vil sige at den yderste vingespids er fjernet på den ene vinge, så kan de ikke lette for de vil flyve meget skævt.
Jeg kan huske at min far klippede svingfjerne af venstre vinge på nogle Grågæs han havde fanget en gang, efter to år var de blevet så tamme at der ikke var grund til det mere, de kunne gå helt ind i køkkenet og vidste godt at det var forbudt at splatte på gulvet inde i huset. Og Gasen var så fortrolig med vores store hund at de kunne ligge og sove sammen, det var sjovt at se.

V.h. Håndværkeren
confused

Mvh.
bodker

Hej Bodker.
Aller en ski og aligevel !
Sniffer spørger om Kinesiske Løbeænder ikke flyver deres vej det giver jeg så et svar på og kommer så til at filosofere lidt oveni. Kinesiske løbeænder kommer vi ind på i forbindelse med snak om Sibiriske snegle, der som bekendt er en pest for alle have ejere, hvor til jeg giver det råd at købe nogle Kinesiske Løbe Ænder der elsker at æde disse fredsforstyrere i vore haver.
Så derfor har det lidt med jordforbedring at gøre Bodker !

V.h. Håndværkeren
Citat fra Håndværkeren

Men er du utilfreds med at se mine svar, så må du jo udelukke mig så du ikke ser de svar jeg har givet ???


Jeg er bare skuffet, men tak for tippet om at udelukke dine svar.Hvordan gør man det?

Mvh.
bodker

Er du skuffet??? Det er ellers kun ukrudtet, der bliver det.
Andelorte er vel også jordforbedring??? (Bare sådan på dansk)

Sniffer  
Jeg tror ikke at du kan udelukke andre fra forum.
Men det er nok noget du skal tage op under "om LDS"

Green

Hej Green.
Nej vi kan ikke udelukke andre fra et forum, men vi kan slippe for at se deres komentare ved at udelukke personen fra det vi vil se på i pågældende forum.

V.h. Håndværkeren
Har fundet ud af at man kan udelukke andre fra de tråde man ser. I stedet for kilometerlange indlæg står de bare som NAVN og udelukket. Supersmart og nemt a gøre.

Green

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis