Tømning af gammel olietank

Hejsa,

Jeg har en gammel olietank liggende nedgravet i forhaven. Studsen ind til huset er blændet af, men nu har jeg fået den ide at bruge tanken som beholder til rapsolie til bilen; men før jeg fylder den op ville jeg gerne have den helt tømt (eller så tæt på som man nu kan komme).

Nogen gode ideer?

Mvh.
Steinaa
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at høre din lokale kloark service .. Hvis ikke de kan spule den ved de sikkert hvem der kan ..
I westjylland koster det mellen 500 og 1000 kr

Hilsen Klaus

En venlig hilsen Klaus

Hej Steinaa.

Som Klaus skriver er det en standard opgave for den lokale kloakservice. Og prisen ligner den jeg lige har givet for at få blændet min gamle tank der lå i forhaven.

Hvis din tank ikke har været rengjort inden den blev lukket af ville jeg nok ofre en rensning på den selv om man jo godt kan blande de to typer olie. Der var en del "snavs" i bunden af min tank som jeg nødigt ville have i tanken på min bil..

Hvad siger kommunen til at du vil bruge tanken igen?? Hvis den er af lidt ældre dato skal der vel være en tankattest på den? (mener der er kommet nye regler på områder der stiller krav om udskiftningn af mange ældre tanke)

Da jeg købte mit hus kunne sælger ikke fremskaffe dokumentation på tanken og der var fra kommunen udstedt påbud om at jeg sløjfede tanken i løbet af et par måneder..

Mvh
Niels
Tanken har jeg selv blændet af inde i huset. Og jeg kan ikke forestille mig at kommunen har noget imod at jeg har et par tusinde liter madolie liggende i forhaven :-)

Men mange tak for svarene; jeg ringer til en kloak-mand og hører hvad han siger.

Mvh.
Steinaa
Olien forurener i alt fald ikke, kan da max smøre grundvandet lidt smile
Hvis tanken er under en vis størrelse skal den ikke graves op, men kloark manden kan lave en rensninga attest og så er komunen vist ret ligeglade med hva du bruger den til ... Du må gerne fortælle lidt om hvordan du vil få rapsen op igen, jeg er ved at konvetere min gamle mercer, og det er da en kanon ide med olietanken, vi har også en nedgravet dog lovlig og ikke blændet, men ikke i brug mere da vi fik stoker i vinters biggrinbiggrin

Hilsen Klaus

En venlig hilsen Klaus

Annonce
Kanon.. det vil jeg lige lure en del på ..

Hilsen Klaus

En venlig hilsen Klaus

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis