Bue over kogeplade??

Jeg skal have en bue over min kogeplade. Mit køkken skal opbygges i multiplader, men da buen jo skal være ca. 2 meter i bredden kan det ikke lade sig gøre i multiplader. Kan jeg bygge den op i træ, og hvordan skal det eventuelt gøres? Køkkenet skal efterfølgende pudses. Det kan man jo ikke på et træskelet, eller kan man?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra Lindenskov

Jeg skal have en bue over min kogeplade. Mit køkken skal opbygges i multiplader, men da buen jo skal være ca. 2 meter i bredden kan det ikke lade sig gøre i multiplader. Kan jeg bygge den op i træ, og hvordan skal det eventuelt gøres? Køkkenet skal efterfølgende pudses. Det kan man jo ikke på et træskelet, eller kan man?


Hvorfor skulle du ikke kunne lave buen i multi plade ?
Så vidt jeg husker, kan de fås i forskellige tykkelser. Det du så kan gøre er at lægge pladerne på gulvet,eller på en arbejds plade med bukke under. Læg pladerne sammen som de skal være og tegn først buen op så den passer med de mure du har lavet i siderne.
Så skal du bruge to stk. vinkeljern der er lidt længere end buen, de skal være så lange at de kan komme ind og hvile i murene i hver side, du skal være meget nøjagtig med målene. der skal være to "hakker" i hver side.
Det du så gør er at fræse /save to ens lange spor på bagsiden af multi pladerne, de skal passe til vinkeljernene så du kan støbe dem fast på bagsiden, lad dem komme mindst ind mod midten af den tykeste plade du kan få, så jernet er helt skjult når du har støbt dem i, med undtagelse af endestykkerne, "tapperne" lad dem endelig tørre grundigt inden du sammen med en makker løfter den op og hænger den ind i de der til indretede "hakker" du har lavet i muren. Sæt eventuelt et par støtter under medens du støber vinkeljernet fast i murene.
Se det var lige et ægte LDS projekt, som jeg ville mene det kunne gøres wink

V.h. Håndværkeren smile
Vi skal lave det samme som du er igang med, en bue over kogepladen. Vi har fået råd om at købe en betonspånplade, for den skulle arbejde på samme måde som multipalden og den er ligeså nem at pudse på.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis