hjemmebygget trailer

Hej alle

Hvor skal man henvende sig hvis man skal have oplyst regler for hjemmebygget trailer? Regler om hvilket jern/stål man skal bruge, krav til aksler,lys, stelnr, osv osv. Håber i kan hjælpe

Hilsen john
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Færdselsstyrelsen er nok et godt sted at starte...

Jeg tror ikke det er muligt at få en hjemmebygget trailer typegodkendt - hvis det er, er det ihvertfald dyrt

De trailere der opbygges til specielle formål herhjemme, bygges på en Alko-undervogn

Al-ko forhandles af Transport Teknik i Kolding

Med venlig hilsen

Fladder
Citat fra Fladder

Færdselsstyrelsen er nok et godt sted at starte...
Jeg tror ikke det er muligt at få en hjemmebygget trailer typegodkendt - hvis det er, er det ihvertfald dyrt
De trailere der opbygges til specielle formål herhjemme, bygges på en Alko-undervogn
Al-ko forhandles af Transport Teknik i Kolding


Hej Flader.
Jeg kom til at tænke på at det er tilladt selv at bygge en trailer til en motorcykkel, den skal selvfølgelig godkendes, men jeg har indtrykket af at det er en formsag der klares på et øjeblik i synshallen.
Så hvorfor skulle man ikke også kunne bygge en trailer til en bil, jeg har dog den mening at det ikke vil kunne betale sig da der er masser af brugte trailere til salg rundt i landet.

V.h. Håndværkeren smile
som jeg har forstået må du lave om på kassen som det passer dig bare du ikke svejser i rammen..
hej Fladder det passer ikke. det er js komponenter i greve der har al-ko i danmark.
transportteknik har bpw,
mvh: chefen
Der var på et tidspunkt en artikel i FDM's Motor, der omtalte og viste billeder af en hjemmebygget trailer.
Manden havde en (så vidt jeg husker) Ford stationcar, og havde så skåret næsen af en bil magen til og monteret den på et chassis.
Men det var vist i 80'erne.

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
Annonce
Det var vistnok en Granada, samme model som bilen, og lakeret i samme farve, et meget fint vogntog. Hilsen Aksel
 jeg har set samme kunst stykke, blot med en Trabbi + en halv trabbi.
Skrevet af Fladder den 17-09-2006 13:37
Færdselsstyrelsen er nok et godt sted at starte...

Jeg tror ikke det er muligt at få en hjemmebygget trailer typegodkendt - hvis det er, er det ihvertfald dyrt

De trailere der opbygges til specielle formål herhjemme, bygges på en Alko-undervogn

Al-ko forhandles af Transport Teknik i Kolding
Detailforeskrifter fra færdselsstyrelsen beskriver alle detaljer om krav til lys osv:

http://www.fstyr.dk/graphics/Synkron-Library/Faerdselsstyrelsen/Dok/Koeretoejer/Detailforskrifter/DFK2007.pdf

En alm trailer uden bremser er en type O1, søg efter det

Spørg i en synshal hvordan man gør, hvis ikke tingene har ændret sig meget er det muligt.

Styrkekrav: Lav trækvanger og chassis mindst lige så kraftigt som en tilsvarende alm trailer. Svejsninger på tværs af trækvanger er forbudt.

MVH Leo. Engang udviklingsingeniør hos Brenderup Trailers...

MVH Leo

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis