blænding af autograv

hej

Skal til at isolere og lægge trægulv i min gamle garage. Her er der en gammel
autograv med en trælåge på. Spørgsmålet her er så om graven skal fyldes op med f.eks sand, inden jeg kommer en evt. fugtspærre på, eller om jeg bare skal lade den være som den er? Det er simpelthen et spørgsmål om at undgå eventuelle fugt/skimmelproblemer senere hen, sådan en grav kan jo være noget fugtig. Der er støbt gulv uden om autograven.

morten
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Uden sandløsningen: isolering, damp/fugtspærre plus udluftning! Har du alt dette, får du ikke problemer med skimmel.
Opfyldning med sand, kan jeg ikke udtale mig om, måske kan en svare.

 

Derfor jeg svarede at der skal være udluftning.
kan du ikke lægge et plastrør under trægulvet fra graven til en udluftningrist?

 

jo god ide, der er et gammet hul til høns i hjørnet af garagen, der kunne jeg selvfølgelig føre et rør fra og ned i autograven under det nye gulv!
tak for svaret, jeg forstod nemlig ikke helt den med udluftningensmile
Hej Morten.
Du kunne jo også bygge en lem i ned til graven, så du stadig kan bruge den til opbevaring af ting du ikke lige bruger hver dag. Plads får vi vel aldrig formeget af !!
Men der skal stadig udluftning til.

V.h. Håndværkeren
Nu har jeg fyldt hullet op med murbrokker og sand... kan man støbe et tyndt lag beton henover graven direkte på sandet? Bare for at lukke den helt til? Der skal nemlig alligevel trægulv ovenpå..

morten
Ja gør du bare det, jeg ville dog nok lige køre en pladevibrator over sandet et par gange eller fem, så jeg var sikker på at det ikke skred sammen på et tidspunkt.

Håndværkeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis