skifterammer

Hej

Jeg har købt en super flot plakat på nettet men desværre var der ingen ramme til, så min fine plakat står stadig i plakatrøret... Plakaten er temmelig stor 97x135, så man kan ikke bare lige købe en ramme der passer.
Glarmestre er så dyre, så jeg vil hellere prøve selv, men ved ikke helt hvordan m.m.

Er der nogen der ved om man evt kan lave en selv? evt. af plexiglas?

Mange gode hilsner fra Lois
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Først skal du vide, at du kan købe rammeprofiler i byggemarkeder. Dem er der jo ikke gjort så meget ved - du må selv give dem noget bejse, lak, maling ... Du kan jo også købe rammeprofiler hos de forretninger, der indrammer billeder. Nogle til rimelige priser, andre til meget dyre.

Det med at bruge plexiglas er jeg ikke så begejstret for. Der bliver så let problemer med statisk elektricitet i den tørre luft, vi har indendøre om vinteren.

Men hvad med at klæbe plakaten op på en plade? En mdf-plade er meget glat, men desværre også lidt tung, når det drejer sig om så stor en plakat, du har. Du kan bruge tapetklister til at klæbe op med. HUSK at der skal klæbes noget på bagsiden (alm. indpakningspapir er ok). Hvis du ikke gør det, holder pladen sig ikke plant.

Svend Erik

Bygningssnedker

Hej Svend Erik,

Tak for rådet, jeg smutter i et byggemarked som noget af det første i morgen, nu skal min plakat op og komme til sin ret.

Endnu engang tak for hjælpen!

Hilsner fra Lois
Fjernet af moderator
(Årsag: Ren reklame )

Besøg plakat shoppen http://bylux.dk/shop/frontpage.html
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også