Ingefær mod søsyge...

Hejsa.

Har hørt og læst, at ingefær skulle være godt mod søsyge, især hvis det indtages et par timer før afgang.

Vi er velsignet med et par unger, som bliver søsyge af at røre rundt i et glas mælk med cacaopulver, så naturligvis er vi interesserede i en nem og billig kur mod det.

Så har nogen herinde erfaring med ingefær - og i så fald, hvor kan det købes i en fornuftig form (tabletter)?

Fortsat god sensommer-sæson.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Hejsa. Har hørt og læst, at ingefær skulle være... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det har vi da, men af uransalige årsager er det nemmere at påvirke den der sidder ved Venstre ører, fik jeg lært den gang.
Men det vil jeg ikke gøre mig klog på, for det har jeg ikke forstand på, jeg ved blot at det virkede fortræffeligt for mig.
Ja jeg var altid dybt imponeret over, at en seng på 2*1 meter kunne drøne rundt på et tæt møbleret 11 kvm. kollegieværelse i flere timer uden at anrette anden skade end at éns tøj lå lidt hulter til bulter når man vågnede et par dage efter *GG*

Men kendte jo heller ikke til ingefær dengang...

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Citat fra Håndværkeren

havde jeg i forvejen lagt en stor tyk bog på hovedpuden.


Nå sådan. Det vil jeg prøve næste gang (varer forhåbentlig længe).

Jeg kan normalt kun få værelset til at forholde sig i ro, ved at stirre intenst på et bestemt punkt.

Ikke noget med lukke øjnene.

PS: man kan faktisk godt falde i søvn med åbne øjne. biggrin

Kun døde fisk flyder med strømmen rolleyes

Citat fra Aasted

Nå sådan. Det vil jeg prøve næste gang (varer forhåbentlig længe).

Jeg kan normalt kun få værelset til at forholde sig i ro, ved at stirre intenst på et bestemt punkt.

Ikke noget med lukke øjnene.

PS: man kan faktisk godt falde i søvn med åbne øjne. biggrin


At sove med åbne øjne, det har jeg kunnet i mange år.
Det lærte jeg i sin tid hos Militæret, der kunne vi stå ret op og ned og snorksove på vagten.


V.h. Håndværkeren smile
Slap for militæret , så jeg måtte lære det selv.

Det gik nu også fint hen over en bog med algebraisk analyse, eller statistiske funktioner eller sådan noget.

PS: Skiftede hurtigt uddannelse, efter at have sovet i et halvt år. biggrin

Kun døde fisk flyder med strømmen rolleyes

Annonce
Hej

Nu må du vide det, virker ingefæren ??

Ved fra venninde med seriøs morgenkvalme, at hvis den ikke gør, gør man det ikke igen, den er ret hård på retur vejen.

Ellers har jeg hørt noget om at stoppe vat i den ene øre skulle forvirre "systemet" nok til at man ikke blev syg.
Der findes mange skrøner om hvad der virker mod Søsyge, det bedste middel er at se på et fast punkt, det er eks. at se ud i horisonten.
Der findes plastre som jeg har erfaring fra min niese om at de virker, jeg tror dog at det blot er bevidstheden om at "nu kan jeg ikke blive søsyg for jeg har plaster på"
Der kan også fås nogle armbånd der skulle tage søsygen, jeg tror dog stadig at det er det psyhkiske der spiller en væsentlig rolle.
( jég er bange for at blive søsyg, ja så bliver du det ogsåwink
At vat skulle kunne gøre en forskel ! jeg ved at vores balange nerve sidder lige under øret, så presser du nok vat grundigt ned i øret vil det måske trykke på nerven eller også får du dig en god gang ørepine.
Der var engang en Fysterap. der fortalte mig at hvis man kom hjem efter en rimeligt våd nat, hvor bare det at nå at springe på sengen når den kom farende forbi, ville det hjælpe at ligge med venstre ører ned mod en hård overflade. Og det virker godt nok, jeg har prøvet det flere gange i mine unge dage. Nu skal jeg så lige indrømme at hvis jeg får 3 alm. øl så sejler jeg rundt i lokalet !!

V.h. Håndværkeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis