lukker ned

Hejsa.. Håber nogen kan hjælpe.
Min pc lukker helt ned og genstarter af sig selv. Den skriver der er en alvorlig fejl på mit grafik kort. (gforce) har prøvt at installere driver og såen men den gør det stadig. Og det er ikke når jeg laver noget helt vildt som kræver meget af computeren. Er mit grafikkort dødt eller kan man gøre noget???
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du har ikke et andet du kan sætte i eller kender en du kan låne fra?
Det behøves ikke være samme type...

Så er det nemt at se om det er grafikkortet, der er problemer med.

Hvor lang tid går der før den lukker ned?
Det kan måske være kølingen det er galt med.
Hej North,

Jeg har været ude for noget lignende engang. Kan ikke huske om der var en fejlmeddelelse den gang. Men der var problemer med virus eller spyware dengang.

Derfor følgende spørgsmål:
Kan du nå at køre en Spybot og/eller en Ad Aware inden den lukker ned.
Har du opdateret antivirus - ja selvfølgelig har du det.

Det kan sagtens være grafikkortet, så gør også som Zink Brian foreslår.

Mvh Luffe.
Slet ikke sikkert det er grafikkortet -

1)
Men prøv at smid kortet i en anden computer, kræver self at det er en AGP eller PCIe port eller hva du bruger smile

2)
Prøv at reset din BIOS
Sluk din PSU, sørg for at være afladet, evt ved at røre en radiator smile, pil batteriet op af bundkortet, lad den være oppe i 5-10 min - når du kommer batteriet i igen er din BIOS (bundkortets hukommelse) startet på en frisk
Citat fra Forvirret

Slet ikke sikkert det er grafikkortet -


2)
sørg for at være afladet, evt ved at røre en radiator smile,


Du skal røre dit kabinet.

Hvis kabinet er opladet et 1000V og du røre ved radiatoren "hvis den har forbindelse til jord", så er der stadig en forskeld på 1000V.

Så længe de røre ved kabinettet hele tide, er du rimelig sikker. Det første du røre ved er kabinettet og det sidste du giver slip på.

Husk at tage stikket ud også selv om der er jord på.


1) Hvad skal man få ud af at resette bios. Kan man ikke gøre det inde fra bios.
Hej
Har selv haft det problem med en tidligere pc. sad så jeg bled nød til at ty til de skrappe metoder og lave en ghost og så kørte det igen, men jeg skal da ikke kunde udelukke at det er dit graf.. det er galt med ?
PS. er der slet ingen der bruger at lave en Ghost som sikkerhed ????

Alt kan lade sig gøre
Det umulige tager bare lidt længere tid smile
Citat fra Forvirret

Slet ikke sikkert det er grafikkortet -

Prøv at reset din BIOS
Sluk din PSU, sørg for at være afladet, evt ved at røre en radiator smile, pil batteriet op af bundkortet, lad den være oppe i 5-10 min - når du kommer batteriet i igen er din BIOS (bundkortets hukommelse) startet på en frisk


Hvorfor pille batteriet ud når det kun tager 2 sekunder at flytte den jumper som gør nøjagtig det samme smile
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis