Screendump ??

Jeg skal lave nogle screendumps af et interface jeg har på computeren

har ladet mig fortælle at jeg blot skal holde Alt nede og trykke print screen, men når jeg gør dette sker der absolut intet - hverken på mit interface eller nogen anden side

Hvad gør jeg forkert ??

Med venlig hilsen

Fladder
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Betyder det, at du ikke kan "paste" dit screendump i et tekstbehandlingsprogram? Dit screendump burde ligge i udklipsholderen.

Når jeg laver et screendump, er der heller ingen synlige beviser på det, ikke før jeg sætter det ind i min tekstbehandler.

Håber det kan bruges.
Gå ind hvor du skal bruge dit screendump (måske et billedbehandlingsprogram a'la Paint) og tryk

 

Citat fra Carsten Weye

Når jeg laver et screendump, er der heller ingen synlige beviser på det, ikke før jeg sætter det ind i min tekstbehandler.

Håber det kan bruges.


Det var præcist hvad der var galt, tak for hjælpen wink

Med venlig hilsen

Fladder
Kan anbefale
http://www.gadwin.com/printscreen/

- et genialt lille freeware program, der er lynhurtigt (<2 min) at opsætte, tillader dig at vælge præcist det udklip (marker område med musen), du vil ha' - og du kan gemme det som fil, sende det direkte til printer - eller blot i udklipsholderen.

Mvh.

Jan R.
Annonce
Hej,

Der er to måder at lave screendumps på i windows.
Hvis man trykker på
[Indlæg slettet]

Kun døde fisk flyder med strømmen rolleyes

Hej,
En anden måde - som fungerer i alle programmer - er at bruge Ctrl + a ( dette markerer alt ) og så Ctrl + c ( kopierer det markerede ) og så Ctrl + v ( indsætter det kopierede )
Mvh
Niels

Vangsoe
Citat fra Jan R.

Kan anbefale
http://www.gadwin.com/printscreen/

- et genialt lille freeware program, ..


Jeg har prøvet dette nu. Og det er godt nok smart.
Helt perfekt når man lige skal skrive en lille vejledning eller noget, til andre om hvordan de lige skal gøre dette eller hint.

Det kan jeg også anbefale.

Kun døde fisk flyder med strømmen rolleyes

Ja, det er noget nemmere end at bruge PhotoShop - bortset fra at man ikke kan fremhæve specielle områder i Screendump'et med farve eller tekst, som man kan det i PhotoShop....
Men det må man så forklare sig skriftligt fra...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis