lecablokke på nystøbt sokkel

Hej!

Lørdag støber jeg sokkel til min tilbygning, men hvor længe skal man vente inden man må/kan mure leca-blokke ovenpå (skal soklen være helt tør? I giver fald - hvornår er den det?)?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Når man kigger på diverse byggepladser er der stor forskel på hvordan man gør. Men de fleste ligger den nederste lecablok direkte ned i den støbte rende, venter til næste dag og lægger så den øverste efter snoren så retning og højden passer. Den nederste lægges også efter snoren men er lidt mindre kritisk i højde, der skal jo bare være plads til den øverste blok og lidt "klister".

Andre støber soklen af flere omgange og lader den støbte del ligge inden de lægger lecablokkene. Men det er vist mest med en kompliceret sokkel hvor man ikke kan nå det hele på en dag eller hvis der er afsnit der er bygget op i fundamentblokke, til kældre osv.

Venligst Njord

MVH Njord
Tak for svaret Njord.

Jeg ville nok foretrække den første, men da vi selv skal knokle med at støbe er der nok ikke kræfter tilbage til også at lægge lecablokke når vi er færdige. Derudover er jeg også i tidsnød, da jeg nok ikke kan nå at bestille og få leveret lecablokke til fredag. Som jeg tolker dit svar er det hip som hap hvordan og hvornår lecablokkene sættes op, så det bliver en gang i påsken.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg mener ikke det gør nogen forskel styrkemæssigt. Men det er lettest at knalde lecablokkene direkte i det støbte, så skal der jo ikke klister mellem det støbte og blokkene.

Husk at lægge en kantisolering inden du støber gulvet. Husk også en god isolering fx 225mm flamingå og så rionet i det støbte gulv.

Venligst Njord

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis