Tapet/maling

Hej.
Jeg har savsmuldstapet på mine vægge. Malingslagene var nemme at fjerne, og "grundtapetet" som sad tilbage havde et flot mønster. Havde tænkt mig at prime og derefter male væggene, der henholdsvis er af beton og krydsfinér. Men der er nogle steder tapetet sidder løst og andre steder hvor, der i stedet for på tapetet, er malet direkte på krydsfineren. Dette vil så give glatte flader.
Kan jeg derfor spartle ovenpå "grundtapetet" for at få en glat overflade eller skal alt tapetet helt ned?
Hvis det skal det, hvad kan jeg så bruge, inden jeg maler på henholdsvis beton/krydsfiner?
Mange hilsner Anne
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Anne.
Du skal have al den gamle tapet væk, det gøres nemmest med en damp tapetfjerner som du kan leje i næsten alle farvehandlere for ca. 100 Kr. for det første døgn og 25,00 Kr. for de efterfølgende.
Se de væge der er af krysfiner skal grundmales og slibes inden du giver dem den afsluttende maling, der sker nemlig det at når du maler vil træet rejse sig, d.v.s der kommer ligesom en ru overflade, der for grunder man altid træværk først.
På de pusede vægge vil jeg anbefale dig at bruge en grunder også, efter du har spartlet og slebet et par gange.

V.h. Håndværkeren
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også