Justering af tænding.

Hej der ude. Er der nogen der kan hjælpe med platin afstand og tændingstidspunkt på en ca. 20 år gammel yamaha 40 hk. påhængsmotor? Den har tendens til at 4 takte når den får lidt gas og går uregelmæssigt i tomgang. Har renset både karburator og filter og cheket benzinpumpe for evt. utæthed til krumtaphuset så jeg er endt ved tændingen.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tror du ikke det kan skyldes at den går for langsomt i tomgang ? det er jo ikke en traktor !!
Citat fra marlou

Hej der ude. Er der nogen der kan hjælpe med platin afstand og tændingstidspunkt på en ca. 20 år gammel yamaha 40 hk. påhængsmotor? Den har tendens til at 4 takte når den får lidt gas og går uregelmæssigt i tomgang. Har renset både karburator og filter og cheket benzinpumpe for evt. utæthed til krumtaphuset så jeg er endt ved tændingen.
.

symptomerne med 4takt, skyldes normalt for fed benzin/luftblanding, prøv at skrue blandingsskruen lidt ind, en tommelfingerregel er helt ind - halvanden omgang ud. Nu er din motor jo en gammel svend, og der er muligheder for andre fejl, har du prøvet at starte og så pille hætten af nederste tændrør, går den uanfægtet videre, er der fare for vandindtrængen. Ikke usædvanligt for en motor med den alder. Det gi'r normalt lidt hvidt pulver ( som smager salt ) på tændrøret. Platiner 0.3-0,4, tidspunkt tror jeg ikke du behøver at tænke så meget over. Roder du med tændingen, så skift kondensator , og kik efter møre ledninger, som sidder tæt på stel. Det var nogle muligheder.rolleyes

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Tak for svarene, nu har jeg noget at arbejde efter.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis