Arbejdsbord / Maskinbord

Jeg har et stykke tid ledt efter et arbejdsbord jeg kunne spænde min rundsav op i. Det er ikke nemt at finde.... Men jeg er faldet over følgende som ser spændende ud og vil derfor høre om der er nogen herinde der har erfaringer med det
wolfcraft master cut 1000

www.wolfcraft.dk

pfht
Rasmus
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad havde du tænkt dig med det link, jeg har været inde og kigge men kan ikke finde hvad du henviser til.
Hvorimod jeg kan se at de ikke sælger til private.

Bortset fra det kan det nu ikke være noget større problem selv at lave et bord til en rundsav. Reelt kan du jo bruge et mindre spisebord, hvor du saver et hul i midten af bordpladen der lige passer til landet på din hådrundsav, blot en cm. mindre på hver led så landet kommer til at ligge på bordpladen, skal det være mere rafineret kan du fræse rundt i kanten så landet bliver plant med selve bordpladen.
Se det er en ÆGTE lav det selv bedre ide.

V.h Håndværkeren
Citat fra Håndværkeren

snip - snip
Se det er en ÆGTE lav det selv bedre ide.

V.h Håndværkeren


det har du helt ret i !! Men nu forhastede jeg mig alligevel og købte det.. udover jeg skal have lavet et bredere lan til bordet så er det temmelig super!! det er blevet brugt flittigt de sidste par dage, og har vist sig at være en godt investering.!! ganske udemærket.

linket prøver jeg lige igen..
http://www.wolfcraft.de/jcatalog_generated/da/products/product_groups/14750_product.html

Rasmus
Hej Rasmus.
Sådan et må jeg da vist se om der kan blive råd til på et tidspunkt, det ser virkelig fikst ud !
Så tillykke med indvesteringen, det kan jeg se det fornuftige i.

V.h. Håndværkeren
Sådan et har jeg også (et der ligener meget), noget rigtig lort, for lanet er får slabt og saven vrider sig under brug, bordet er for let.

Jeg så at Harald skrald havde en hel bygningsav til ca. 900 kr. Som var meget mere stabil, det er kun 200 mere end hvad jeg gav for min. Endnu værre så solgte de deres demo for 500 kr. Men jeg har ikke brug for sådan een mere.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Hej Igen PeterR.
Indrøm lige at du også kan ønske dig en masse ting, at du kan ose rundt i en værktøjs butik i timer. Og skulle vi have plads og råd til alle de "dejlige" tilbud der er, var vi nødt til at have et værksted på størelse med Forum i Kjøvenhavnstrup.

V.h. Håndværkeren
Annonce
Citat fra PeterR

Sådan et har jeg også (et der ligener meget), noget rigtig lort, for lanet er får slabt og saven vrider sig under brug, bordet er for let.

Jeg så at Harald skrald havde en hel bygningsav til ca. 900 kr. Som var meget mere stabil, det er kun 200 mere end hvad jeg gav for min. Endnu værre så solgte de deres demo for 500 kr. Men jeg har ikke brug for sådan een mere.

MVH


Enig i at lanet er ustabilt, men det klares nemt med en stump træ og et par quick grip tvinger (samme måde som på alle andre save) Gør at det er stabilt og desuden er der jo ikke nogen der stoler på skalen på sådan en ting.. Jeg bruger altid en tommestok til at tjekke målet alligevel.

Jeg kan ikke forstå du har problemer med at saven er ustabil... Jeg savede 4200mm profiler i weekenden uden noget slinger i valsen...

Tilgengæl har du helt 100% ret i at bordet er for let. men igen kan klares med et lod eller et par fliser..

Desuden kan jeg fortælle at de save man ellers kan købe til den 5-6-7-800 kr er noget dingelværk som regel.. Har haft lånt ikke mindre end 3 og der var ikke nogen af dem der kunne skære en knækket pind i to lige stykker...

Rasmus
Ok, kan godt være. Jeg mærkede bare på lanet, pladen, og løftede i den og kunne se at den havde alle de kvaliteter mit lorte savebord fra silvan manglede (saven havde desuden masser af tænder).

Min rundsav er en black and decker, den er købt ved en fejl, skulle have været en SKILL, det er ikke en god rundsav selvom der er en af deres topmodeller.

Men sådan er det jo med meget værktøj.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Citat fra PeterR

Ok, kan godt være. Jeg mærkede bare på lanet, pladen, og løftede i den og kunne se at den havde alle de kvaliteter mit lorte savebord fra silvan manglede (saven havde desuden masser af tænder).

Min rundsav er en black and decker, den er købt ved en fejl, skulle have været en SKILL, det er ikke en god rundsav selvom der er en af deres topmodeller.

Men sådan er det jo med meget værktøj.

MVH


Det har du ret i, bordet er med lidt små modifikationer ganske fremragende. jeg har bygget et par valser til når jeg skal save langt. og det kører helt super. Nu har jeg heldigvis en en SKILL 1500 så jeg er en rigtig glad gris.. Ville nok egentlig godt have en rundsav der var lidt mindre end den, men sammen med bordet er det perfekt et godt lille savværk...

Jeg skal nok give en update på hvordan det fungere med Overfræseren i ... det kommer nu her hvor jeg skal bygge gang og badeværelse om...
Ved godt det er en gammel tråd, men ville rigtig gerne høre hvor godt bordet fungerer med overfræseren?
Står selv og skal til at købe dette bord.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis