Laminat gulve..

Hej Alle..

Jeg/Vi sad igår og snakkede om gulve til vores hus..
Snakken gik blandt andet på hvor mange forskellige gulve der findes, vi tænkte på om det kunne være en ide at lave en slags "mini forum" om emnet..

Der findes en lang række varehuse der sælger gulve i mindst ligeså mange priser og kvaliteter...

Vores spørgsmål til alle jer der har lagt eller købt laminatgulv er.

1: Hvor har i købt det og er i tilfredse..
2: Blev i tilstrækkeligt informeret om lægning og vedligeholdelse.
3: Hvad kan i evt anbefale....

Vi har selv købt alloc skibslaminat i Bauhaus Aalborg og er meget tilfredse
med deres produkt og vejledning i brugen heraf..

Måske kunne det jo ende med at, hvis man stod og skulle købe nyt gulv, ja så kunne man evt. kigge herind og se ris og ros om produktet. Altsammen baseret på almindelige brugeres meninger og holdninger.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vi har lagt laminatgulv i hele huset. Det var på betongulv hvor vi dels lagde dampspær samt de her grønne isoleringsplader der dæmper støjen.

Vi var rundt og kikke på rigtigt meget og endte faktisk med at købe noget at det billigste i jem og fix til hhv. 40 og 50 kr/kvm.
Det blev vi mægtigt glade for. Det er utroligt stærkt og børnene har været hårde ved det, og brændestykker og selv en kanonkugle har vi tabt på gulvet og det kan ikke ses. Et trægulv ville se hærget ud efter et år med den behandling.
Det er også forholdvist let at lægge. Rengøring er let fordi overfladen er lukket, så skidtet ikke trænger ind i overfladen. Der er dog een vigtig ting - det kan ikke tåle at der står vand på det, for så trænger det ind i MDF/HDF kernen og det svulmer lidt op. I starten ses det ikke, men kanten der svulmer op slides og det kan ses efter nogle år.

Jeg ved at Pergo og andre trægulve er "rigtige" gulve, men det er værd at overveje om plastic på nogle områder har overhalet træ.

Mht pris/kvalitet så ser der ikke ud til at være en stor sammenhæng, MEN jeg har dog set laminatgulve købt for billigt hvor kanterne flossede (også lagt forkert).

Næste gang vil vi købe laminatgulvet igen. Gerne samme type og i jemogfix igen.

Kristian

1: Hvor har i købt det og er i tilfredse..
2: Blev i tilstrækkeligt informeret om lægning og vedligeholdelse.
3: Hvad kan i evt anbefale....

Vi har selv købt alloc skibslaminat i Bauhaus Aalborg og er meget tilfredse
med deres produkt og vejledning i brugen heraf..

Måske kunne det jo ende med at, hvis man stod og skulle købe nyt gulv, ja så kunne man evt. kigge herind og se ris og ros om produktet. Altsammen baseret på almindelige brugeres meninger og holdninger.
Hej Tillex og Krul, Det er rigtigt godt I er glade for jeres gulve, jeg er glade for mine egeplanker, men mine børn bor ikke hjemme mere, jeg vil vædde på at håndværkeren har en negativ kommentar til jeres plastgulve rolleyes rolleyes , han var lige ved at få de 10 nyeste idag men han nåede kun 8 rolleyes rolleyes Mvh Benny

Benny N.
bødker


Laminatgulve er da noget fanden har skapt i vrede,tykkelse 10-12-14 mm.
det kan ikke være godt,hvad med (tysk åndenød ,film på oversiden der
skal ligne finer ) dueer ikke, nej lad os få nogle plankegulve,det er et
rigtig gulv.
hilsen fra en tømrer/bødker
Har længe fortrudt, jeg valgte et Junckers gulv i køkkenet. Det er olieret og kræver relativt meget vedligehold - hvilket vi ikke får gjort.....
Vi valgte med hjertet - et olieret gulv er jo sundt osv osv....
Har siden set flere høj-kvalitets laminatgulve, der selv efter 10 år ser ud som nye. Bevares, det trænede øje ser, at det ikke er rigtigt træ - men så kan man jo afgøre, hvad man helst vil.....

Og ret beset har jeg svært ved at se forskellen i, om man køber et trægulv og lakerer det - eller et laminatgulv. Overfladen er under alle omstændigheder "phony"

Mvh.

Jan R.
tak for svarene.
Jeg kan høre at der er mange måder at se på sagen om gulve...

til jer der er glade for jeres plankegulve, vil jeg bare spørge om en ting eller to..
Jeg farvoriserer hverken laminat eller plank i dette indlæg, men hvad med vedligeholdelse af planken i henhold til laminaten. Er det ikke "træls" at oliere eller lakere to til tre gange om året??.

Hvad med laminaten er der nogen der mener det er et "falsk" gulv ?

Hvordan kan det være at i siger plastik gulv... så vidt jeg ved er MDF et plademateriale hvor træfibrene er revet i tusind stykker og igen limet sammen til en meget holdbar plade... dvs at planken og mdfèn begge er træ..

Men fair nok plankegulv er rent og ægte trægulv.......
jeg har lagt 70 m2 laminatguv fra alloc, som skulle være af god kvalitet. prisen var i hvert fald i det niveau, altså 250 kr. pr. kvm.
men jeg har aldrig være så skuffet før overfor et laminatgulv, som dette. gulvet knirker så meget, at om natten bliver alle vækket, hvis man skal op at gå på gulvet.
Jeg var nød til at kontakte firmaet og de var inde og kiggede på gulvet og mener, at jeg ikke har fulgt deres instruktion. Efterfølgende har jeg haft nogle håndværkere til at se på gulvet og forholdene. De mener, at selvom jeg ikke har lagt gulvet efter deres regler, skulle gulvet ikke knirke sådan. Det forholder sig sådan, at gulvet knirker temmelig meget om aftenen og om natten, hvor vi er hjemme og laver mad osv. Så gulvet er åbenbart meget følsom over luftens fugtighed, siger håndværkerne.
Vi har tideligere haft laminatgulv fra pergo og endnu billigere laminatgulv fra jem og fix. De var lagt samme sted og nøjagtig på samme måde og det knirkede i hvert fald ikke. surt surt surt
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis