Knirkende gulv

Hejsa
For et års tid siden lagde jeg et flydende laminatgulv (Pergo Modern Tile (396x396)) i køkkenet. Efterfølgende har underboen skiftet loft og isolering i sin lejlighed, hvilket har resulteret i at vores køkkengulv visse steder knager og brager når en tung person går på det, som eksempelvis undertegnet wink.
Før gulvet blev lagt blev det eksisterende gulv nivelleret med selvnivellerende spartelmasse.
Mit problem er at jeg ikke kan fjerne hele gulvet igen, for at rette gulvet op. Jeg kan dog tage nogle af fliserne op igen.
Så jeg ville høre om der er nogen der har et forslag til hvordan jeg på lokale områder af gulvet kan minimerer knirkeriet. Eksempelvis om det vil hjælpe at lime nogle af samlingerne eller måske hælde noget sand ind under gulvet for at nivellerer ?

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er hos din underbo fejlen må ligge, du skriver at det er kommet efter han har isoleret sit loft.
Men han må have fjernet eventuel en bærende væg eller bjælke-r ellers ville der ikke opstå knirke problemer oppe hos dig, så du må ned og forhøre dig om der er fjernet noget af det bærende, hvilket ikke lige er at spøge med, i mest uheldige situation kan du pludselig befinde dig nede hos ham når du en dag går ud i dit køkken. Så undersøg lige hvad der er fjernet før du griber til andre muligheder.

V.h. Håndværkeren
I følge underboen er der ikke pillet ved bærende vægge eller lignende.
Loft og isolering blev pillet ned i midten af februar og der blev først sat nyt loft og isolering m.m. op i juni, så kan det tænkes at gulvpladerne har givet sig pga. fugt nedefra?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Citat fra Okay

I følge underboen er der ikke pillet ved bærende vægge eller lignende.
Loft og isolering blev pillet ned i midten af februar og der blev først sat nyt loft og isolering m.m. op i juni, så kan det tænkes at gulvpladerne har givet sig pga. fugt nedefra?

Næh det er nok snarere omvendt, der er blevet tørret grundigt i den tid det har stået åbent nedenunder, så træet er krympet lidt. Det sker der ikke noget ved.
Og som du ved, så længe det knager så holder det. Hvis underboen ikke brokker sig, så lad det knage det skal måsker bare lige slides til.

V.h Håndværkeren smile
Hej

Du starter med at skrive at du har rettet dit gulv op med selvnivellerende spartel men ikke hvad konstruktionen består af!!

1) Har du sikret dig at spartlen er beregnet til det underlag den er spartlet på?

2) Har du primet som foreskrevet?

3) Er underlaget i det hele taget stabilt nok?

Hvis bare en af ovennævnte ting ikke er opfyldt kan der opstå knageri da spartelmassen kan løsne sig eller revne og så knase.

Dette kan også forstærkes hvis underboen har sat et tæt loft eller dampspærre op, så der ikke kommer fugt den vej fra (ved trækonstruktion) og din konstruktion er tørret mere ud end den var tidligere.
Citat fra Okay

Hejsa
For et års tid siden lagde jeg et flydende laminatgulv (Pergo Modern Tile (396x396)) i køkkenet. Efterfølgende har underboen skiftet loft og isolering i sin lejlighed, hvilket har resulteret i at vores køkkengulv visse steder knager og brager når en tung person går på det, som eksempelvis undertegnet wink.
Før gulvet blev lagt blev det eksisterende gulv nivelleret med selvnivellerende spartelmasse.
Mit problem er at jeg ikke kan fjerne hele gulvet igen, for at rette gulvet op. Jeg kan dog tage nogle af fliserne op igen.
Så jeg ville høre om der er nogen der har et forslag til hvordan jeg på lokale områder af gulvet kan minimerer knirkeriet. Eksempelvis om det vil hjælpe at lime nogle af samlingerne eller måske hælde noget sand ind under gulvet for at nivellerer ?


hej, hej.... Hvis du har lagt dit nye gulv på eksisterende gulvspåndplader, er de højst sandsynligt sømmet fast... - En spåndplade arbejder utrolig meget, især under evt. fugt. Det er et problem man som vi tømrere ofte støder på under en renovering, sømmene er blevet "løftet" og stå derfor og "gnider" sig op af gulvpladen, hvilket giver knirken... - Dette kan laves ved at klikke dit nye gulv op, hen til hvor problemet er´, og skrue gulvspåndpladerne efter... Hvis dit nye gulv derimod "klapper", tyder det på manglende gulvfilt, eller det eksisterende underlag ikke har fået det tilstækkelige gulvspartel...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også