Jeg tog det selv.....

Hej,

Jeg bor i Vestjylland. Vestjylland har besøg af Regentparet i disse dage. Så jeg tog et billede eller er det blevet til over 500 idag. Jeg har ikke nået at sortere, redigere eller lignende. Jeg har bare fundet et enkelt billede fra Holstebro, så I kan se hvor vores Dronning har været idag.

Er der nogen af jer der har billeder I selv har taget af aktuelle begivenheder?
Jeg ved godt I ikke selv har lavet det, men I har selv taget det. Det er vel lige så godt at tage det selv som at lave det selv?

Mvh Luffe.
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
NØJ ! stor dreng á hoppe á hoppe
Frit oversat fra Dirck Passer
Mopning er en grim, men sjov ting

Mvh. JørgenE
Citat fra JørgenE

Mopning er en grim, men sjov ting

. . . . . .Nemlig biggrin . . . . .
Okay, så dropper vi det. Men tænk at det skulle komme fra en der har taget så mange dias. Men det er måske fordi man ikke kan finde ud af at digitaliserer. wink

Mvh Luffe.
Både og ! Luffe.
Måske fordi jeg er lidt kræsen, skal jeg have et digitaliseret kamara skal det igen være et spejlreflex og aller helst et Nikon.
Men der er også noget nostalgi ved det, lige som min halvstore samling af LP plader og Kassette bånd ikke kan erstattes af CDer. Jeg har ikke så mange CDer kun en 500 stykker hvoraf over halvdelen er hjemmebrændt med musik fra nettet.
Jeg har tænkt på at skanne alle mine dias ind på nogle DVDer, men jeg har endnu ikke observeret en ordentlig skanner der kan kører bare halvautomatisk, så jeg ikke skal sidde og pille hvert eneste billede ud af kassetten lægge det ned i en dertil indrettet ramme, skanne og proceduren baglæns med diaset.

V.h. Håndværkeren
Annonce
Hej Håndværker,

Tænkte nok vi har en lidt ens indstilling. Remmen der driver tangentialarmen på min Beogram 8002 er gik istykker i efteråret, så jeg har ikke mulighed for at høre min LP single og maxisingle samling. Det er jo lidt skidt når der iblandt findes en stor del der ikke kan og aldrig vil kunne fåes på CD. Heldigvis er jeg kommet i kontakt med Bremdal Radio, der kan fixe problemet og sætte en Riaa forstærker i. Det er en god ting når anlægget i stuen ikke har en grammofon indgang mere.

Jeg har også holdt fast i Nikon spejlreflex (analog) indtil for et årstid siden. Jeg har brugt både F301 og F70 indtil jeg købte en D70. En gang Nikon.....
Jeg er ikke proff så jeg har kun kigget på F5 og D1 / D2 m.m. Så meget fotograferer jeg heller ikke at jeg har råd til at give så mange penge til kameraer.

Angående skanning af Dias kan jeg anbefale Nikon's dias og negativ skanner.
Jeg ved ikke om den kræver at du pille ved hvert eneste Dias, men resultatet er rigtigt godt. Havde en arbejdskammerat indtil foråret der lavede nogle skanninger for mig. Rigtigt godt resultat. Desværre flyttede han til Odense, så den skanningsmulighed er vist smuttet sig en tur. Men prøv at undersøg den, hvis du ikke allerede har set på den.

Mvh Luffe.
Hej Luffe.
Jeg er da heller ikke prof, men jeg købte mit Nikon EM på et tidspunkt hvor jeg gennemsnitlig tog omkring 500 billeder på en weekend, ved diverse bryllupper fester o.s.v.
jeg havde en "svigerfar" der lærte mig en del om fotokunsten, og han havde et motto til bryllupper, skyd på alt hvad der bevæger sig og sorter så bagefter. Efter sådan en bryllups fest kunne der så være mellem 25 til 50 billeder der var værd at sælge videre. Om jeg tjente på det, egentlig ikke meget det løb rundt, men maden i køkenet var der rigelig af og så kunne jeg vælge og vrage som jeg havde lyst, jeg holdt mig altid ædru for at ikke fjumre rundt med et dyrt kamara, en fuld fotograf er heller ikke god reklame.

Mine anlæg har for det meste været SONY og en enkelt gang havde jeg en Pioner stereoforstærker på 2x 200 W. men alle de klager fra naboerne gjorde at den blev udskiftet til noget mere tamt. Der var dog en uge hvor jeg havde virkelig fornøjelse af den. Jeg boede på førstesalen i et lidt ældre hus, og under mig boede der en musikker der spillede singel guitar i et orkester. Jeg ved ikke om du kan forestille dig at skulle høre på de samme strofer i en lille sekvens i timer hver eneste dag, hvor der var skruet grundigt op for forstærkeren !
Jeg havde forhørt mig om han dog ikke kunne bruge sådan et par hørebøffer, men nej det gav ikke den rigtige lyd.
Jeg anskaffede mig et par ældre 18 Tommer bashøjtalere som jeg skruede direkte fast ned i gulvet med tragten nedad, herefter afspillede jeg ONE THE RUN og TIME af Pink Floyd, godt skruet op i et par timer i træk på Repeat medens jeg gik mig en tur, i et par dage.
Underboen var kureret, lige pludselig kunne han forstå hvor erieterende han havde været.

V.h. Håndværkeren
Du er sgu da en rigtig bisse, at sådan skrue huller i dit gulv.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

Citat fra PeterR

Du er sgu da en rigtig bisse, at sådan skrue huller i dit gulv.

Hej PeterR.
Det kan du da ikke mene wink
Jeg havde da også limet laminerede dæksbuer på gulvet, du ved hvor man skruer en masse træklodser fast på en plade (se Gulv) som listerne kan ligge imellem, hvor efter der kiles så træet bliver hårdt spændt sammen.
Husværten sagde da ikke noget da jeg flyttede, for det var jo et gammelt hus.
Og jeg havde imellem tiden ofret gulvtæpper fra væg til væg. Måske det var derfor der ikke blev sagt noget biggrin biggrin

V.h. Håndværkeren smile
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis