beton trappe

Jeg har en beton trappe. Som jeg gerne vil have lagt nogle trin oven på.

men plan er at købe en ask bordplade. Og så skære trinene ud fra den. Og så fræse en rund forkant.

Dernæst vil jeg bore nogle huller og sætte trinene fast med nogle karm skruer (4 stk) Og så lave nogle propper til at sætte der i. Så man næsten ikke kan se skrue hullerne. og så lakerer dem med hvidpigmenteret lak

har dog nogle spørgsmål

1. er en køkkenbordplade for tynd (ca 2 cm)
2 trinene kommer til at gå 3 cm ud over kanten. Knækker de ikke.??

PS. jeg har adgang til alle snedker maskiner. så der er ikke nogle problemer med at lave vanskelige opgaver.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra JDK

Jeg har en beton trappe. Som jeg gerne vil have lagt nogle trin oven på.
men plan er at købe en ask bordplade. Og så skære trinene ud fra den. Og så fræse en rund forkant.
Dernæst vil jeg bore nogle huller og sætte trinene fast med nogle karm skruer (4 stk) Og så lave nogle propper til at sætte der i. Så man næsten ikke kan se skrue hullerne. og så lakerer dem med hvidpigmenteret lak
har dog nogle spørgsmål
1. er en køkkenbordplade for tynd (ca 2 cm)
2 trinene kommer til at gå 3 cm ud over kanten. Knækker de ikke.??
PS. jeg har adgang til alle snedker maskiner. så der er ikke nogle problemer med at lave vanskelige opgaver.


Ja det lyder jo vældig interessant det projekt.
Jeg går ud fra at det er en stavlimet Asketræs bordplade der er tale om.
Og må sige at jeg ikke er sikker på at limen vil holde hvis træet skal værer sjask vådt i længere tid ad gangen, men det må da komme an på en prøve.
Jeg vil dog foreslå dig at lægge nogle strøer under, så pladen ikke ligger direkte på betonnen, det vil også afhjælpe dit næste problem med at lade pladen stikke 3 cm.ud over trappen. Det vil nemlig meget hurtigt blive brækket af med den trædimention. Men lav nogle pæne strøer på 2 x 3 cm. med en afrundet forkant der bærer helt ud til 5 mm. fra kanten af plankerne / trinene.
Og så er du altså nødt til at larkerer trinene på undersiden også ellers er jeg bange for at det vil blive nogle svejryggede trappetrin du vil får i løbet af den fugtige tid vi nu går i møde.

V.h Håndværkeren smile
Hej

Jeg ville nok vælge en 30 mm, men tror ikke umiddelbart at 20 mm giver problemer.

Jeg går ud fra at det er en indvendig trappe der er tale om, for hvis det er udvendig går det ikke.

I princippet må man ikke fastgøre sådan et trin i både for og bag, men i dette tilfælde er du nødt til at tage chancen (jeg har selv gjort det med held enkelte gange).

Læg et stykke tagpap eller plastfolie på betonen inden du monterer trinene for at undgå at de optager fugt og slår sig.

Hvis du med karmskruer mener betonskruer, ville jeg nok overveje at bruge skruer og plugs.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis