Indvendige tagrender - ØVV!!!

Hej allesammen.
Vi håber at i kan hjælpe os med et meget stort problem..
Efter den seneste tids våde vejr, har vi opdaget at vores tagrender på vort nyindkøbte parcelhus er utætte og faldet vender den forkerte vej. mad

Da et huskøb jo ikke er helt billigt, ville vi gerne høre nogle ideer om hvilken løsning der er bedst (og billigst)biggrin

Vores tagrender er indvendige (eller skjulte). Kan det fixes uden at vi skal rive hele udhænget ned, da det ikke virker som om der er råd i det?

Vi har folk til at lave det grove arbejdecool , så om det er hårdt eller træls arbejde betyder intet.

Og hvilke tagrender skal man købe? Nogle sværger til plast, nogle til galvaniseret stål og endelig er der nogle der kun vil have kobber-tagrender.

Vi håber I kan hjælpe os "inden" den våde tid nærmer sig.

På forhånd tak
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hmmm stod dette ikke i tilstandsrapporten som et problem?

...hvis ikke er det vel en sag der burde kunne løses gennem ejerskifteforsikringen - de forsikringer må jo kunne bruges til et eller andet...wink
Hej boso: Hvis manden kommer og laver rapport en 30 gr. varm julidag eller en vinterdag hvor det fryser minus 20 gr. så tror jeg ikke han går op og fylder vand i tagrenden for at se hvad vej den hælder rolleyes rolleyes Juelius alle tagrender her i nabolaget er løbet over et par gange de sidste par uger, ude eller indvendige, skjulte tagrender er noget f..... har skabt, hæld vand i den og løber det stadigvæk den forkerte vej og udover, så ned med skidtet en gang for alle, sæt noget op som du selv kan lide, ikke plastic smile smile Mvh Benny.

Benny N.
For det første synes jeg at I skal blotlægge tagrenderne, skjulte tagrender er noget det værste man har "opfundet" til huse.
Vælg zink eller zinkligende tagrender. Kobber vil jeg ikke anbefale, det passer ikke i jeres hus stil.

 

hej benny!

Selvom det ikke regner er det da en forbandet pligt at fastslå om tagrenderne virker eller ej. Du mener måske heller ikke at de går taget i gennem fordi det er tørvejr på dagen......wink wink wink

Det er jo rimelig afgørende for den resterende del af husets holdbarhed.....ikke mindst tag og spær.

Da vi i sin tid kiggede på hus var der da flere gange hvor tagrenderne var nævnt i en eller anden udstrækning.....så hvis det ikke sker vil jeg vove den påstand at man ikke får hvad man betaler for :p
boso du har jo næsten humor ligesom håndværkeren rolleyes Hvordan vil du tjekke tagrender om vinteren når der ligger en 1/2 m. is oppe i dem ?

Det der sker hjemme ved os med de nye tagrender og som også skete ved de skjulte, er at sneen om dagen smelter på taget, glider ned halvsmeltet i tagrenden og fryser til is om natten og så skal der ikke komme forårsregn næste dag.

Handyman lyder jo meget fornuftig, Stål,zink eller galvaniseret Mvh Benny.

Benny N.
Annonce
Og hvad er der så galt med min Humor Benny ?

V.h Håndværkeren
Hej

Skjulte tagrender er nu slet ikke så ringe endda.

Det største problem er faktisk når de er utætte, og hvis man får lavet en rigtig zink kasserende, holder de faktisk i ca 30 år, ligesom alle andre zinktagrender.

Hvis udhæng og spærender ikke har taget skade, plejer jeg at anbefale at man lægger et 25 x 100 brædt mellem spær til at lægge tagrenden på, og får blikkenslageren til at lave en rigtig kasserende, som ikke er fastgjort nogen steder.

Der kan faktisk i langt de fleste tilfælde være meget mere vand i en sådan rende, end andre halvrunde render = større kapacitet.

Det er faktisk billigere end ændringen til udvendig render, hvis man hyrer håndværkere til det.

Så går der faktisk ca 30 år inden der skal repareres igen!
Jeg er ikke enig, Skjulte tagrender ER ringe. Der skal ikke ret mange blade, fuglereder, tennisbolde til at stoppe og regnvandet fylder over. Når det virkelig er et skybrudvejr, gør det ikke noget vandet fylder over i de åbne tagrender. Skjulte tagrender er også sværere at rense pga. "indpakninger"

 

Hej

At der løber vand over ved skybrud er der ikke noget der tager skade af, og selvfølgelig skal en tagrende renses uanset type.

Jeg har aldrig fået en negativ tilbagemelding på de projekter hvor jeg har udført løsningen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis