stjernehimmel i bil?

Heysan alle sammen..

Er der nogen der ved hvordan man laver en stjernehimmel i en bil? både at lave selve stjernehimlen og så at montere den i bilen? er et projekt jeg sygt godt ku tænke mig i bilen... hehe...

har selv en BMW 316i compact.. ellers nogen der kender nogle gode sider om styling?
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra rasmus bmw

Heysan alle sammen..

Er der nogen der ved hvordan man laver en stjernehimmel i en bil? både at lave selve stjernehimlen og så at montere den i bilen? er et projekt jeg sygt godt ku tænke mig i bilen... hehe...

har selv en BMW 316i compact.. ellers nogen der kender nogle gode sider om styling?


Tjah jeg syntes nu det lyder som et temlig sygt projekt rolleyes

V.h Håndværkeren smile
Citat fra Håndværkeren

Tjah jeg syntes nu det lyder som et temlig sygt projekt rolleyes

V.h Håndværkeren smile

heh... ja... men ved du hvordan man laver det? hehetongue
Nej det gør jeg ikke, men kan du ikke bare hænge sådan et juletræs net med lysdioder op i loftet på bilen ? Gnæk Gnæk !!!

V.h Håndværkeren
Citat fra Håndværkeren

Nej det gør jeg ikke, men kan du ikke bare hænge sådan et juletræs net med lysdioder op i loftet på bilen ? Gnæk Gnæk !!!

V.h Håndværkeren

jo, det ku man seføli godt gøre... men loftet har jo den der lidt buede form, så ved ikk lige hvilket materiale man skulle lave det i?!
Annonce
Hør nu her Rasmus.
Jeg har overhovedet ikke forstand på biler, har aldrig ejet en og kommer sandsynligvis heller aldrig til det. Jeg har altid klaret mig med en motorcykkel jeg kører hele året rundt, også når der ligger sne på vejene. jeg har en med sidevogn, og det er faktisk skægt at komme ud at køre på glatte veje. Bliver det helt extremt glat sætter jeg blot mine kæder på dækkene.
Jeg betragter biler som et firehjulet blikskur, en svede kiste og portensforlænger, især BMW.
Mit første indlæg til dig var i håb om at drille dig lidt, for hvad bliver så det næste vibrerende sæder med boduax plysbetræk, så du kan bedårer den kvindelig del af omgangs kredsen.
Gnæk Gnæk & Gnok !

V.h Håndværkeren
Ned med himlen, mærk op hvor dioderne skal sidde, bor huller til diodefatninger og i med en flok dioder, træk evt. ledningerne ned langs A-stolpen og til en kontakt, diode og diodefatninger kan købes hos www.dioder.dk
Citat fra tfp

Ned med himlen, mærk op hvor dioderne skal sidde, bor huller til diodefatninger og i med en flok dioder, træk evt. ledningerne ned langs A-stolpen og til en kontakt, diode og diodefatninger kan købes hos www.dioder.dk

okay... nice... tusind tak... vil jeg da så bare gøretongue
Ved nærmere eftetanke, så kan du måske gøre det uden at tage himlen ned, og istedet for prøve at "fange" hullerne til dioderne fra A-stolpen og hen til hullerne med et stykke hegnstråd eller lign., det kan vist godt være rimelig svært, at montere himlen igen, så den sidder ok, mener den er limet fast...
Hej Rasmus

Jeg kan forstå at du også deler min interesse for astronomi. Jeg syntes det er en sjov ide at lave en kopi af stjernehimlen i din BMW.

Men som du sikkert ved skifter stjerner placering, alt efter årstid og tidspunkt og selvfølgelig hvor på jorden du står og ser op (ikke aktuelt så længde du bliver her omkring).

Jeg har fundet dette online stjernekort som du kan gå ud fra når du skal sætte dine lys op. http://heavens-above.com/skychart.asp?Y=2005&M=11&D=20&H=0&N=0&Lat=55.667&Lng=12.583&Loc=K%F8benhavn&TZ=CET&SL=on&SN=on&BW=0&SZ=300


Hvad er himlen/loftet i din vogn lavet af?

Du kunne evt. forsøge at købe en ny (brugt) som du så kunne sætte dine lysdioder, juletræslys eller hvad du nu har lyst til op i. Så kan du altid sætte den originale himmel tilbage i bilen når du skal sælge den.

Hvis der er andet du skal have hjælp til med at forbinde tingene eller andet skal du bare skrive igen. Vi er altid klar til at hjælpe med et hvilket som helst projekt tongue


mvh.
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis