stjernehimmel i bil?

Heysan alle sammen..

Er der nogen der ved hvordan man laver en stjernehimmel i en bil? både at lave selve stjernehimlen og så at montere den i bilen? er et projekt jeg sygt godt ku tænke mig i bilen... hehe...

har selv en BMW 316i compact.. ellers nogen der kender nogle gode sider om styling?
Heysan alle sammen.. Er der nogen der ved... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra Jøren Linde

Hej Rasmus

Jeg kan forstå at du også deler min interesse for astronomi. Jeg syntes det er en sjov ide at lave en kopi af stjernehimlen i din BMW.

Men som du sikkert ved skifter stjerner placering, alt efter årstid og tidspunkt og selvfølgelig hvor på jorden du står og ser op (ikke aktuelt så længde du bliver her omkring).

Jeg har fundet dette online stjernekort som du kan gå ud fra når du skal sætte dine lys op. http://heavens-above.com/skychart.asp?Y=2005&M=11&D=20&H=0&N=0&Lat=55.667&Lng=12.583&Loc=K%F8benhavn&TZ=CET&SL=on&SN=on&BW=0&SZ=300


Hvad er himlen/loftet i din vogn lavet af?

Du kunne evt. forsøge at købe en ny (brugt) som du så kunne sætte dine lysdioder, juletræslys eller hvad du nu har lyst til op i. Så kan du altid sætte den originale himmel tilbage i bilen når du skal sælge den.

Hvis der er andet du skal have hjælp til med at forbinde tingene eller andet skal du bare skrive igen. Vi er altid klar til at hjælpe med et hvilket som helst projekt tongue


mvh.

er måske ikke en interesse for astronomi jeg har... har bare set det i nogle få andre biler, og det ser så fedt ud.. det bliver ikke en himmel med stjernebilleder osv, bare en masse "prikker" placeret nogenlunde tilfældigt tror jeg..
jeg ved ikke hvilket materiale det er lavet i da loftet jo er betrukket med stof... men hvad plejer så noget at være lavet af?
Citat fra tfp

Ved nærmere eftetanke, så kan du måske gøre det uden at tage himlen ned, og istedet for prøve at "fange" hullerne til dioderne fra A-stolpen og hen til hullerne med et stykke hegnstråd eller lign., det kan vist godt være rimelig svært, at montere himlen igen, så den sidder ok, mener den er limet fast...

nå ja, det ku man gøre... men tror jeg piller den ned, for i øjeblikket er den grå og, ja pisse grim... og vil gerne ha den sort.. men med lim siger du? som pappa altid sagde, det er røv let at rive ting ud, men når det skal i er det en større kunst.. så hvad tror du den skal sættes fast igen med, for en klat kontaktlim er nok ikke helt nok.. hehe
Mit forslag ville faktisk være kontaktlim, men ved det ikke 100%, spørg evt på et værksted, hvordan det er sat fast, de har måske noget "lim" du kan kan købe, som er beregnet til formålet...
Citat fra rasmus bmw

Heysan alle sammen..

Er der nogen der ved hvordan man laver en stjernehimmel i en bil? både at lave selve stjernehimlen og så at montere den i bilen? er et projekt jeg sygt godt ku tænke mig i bilen... hehe...

har selv en BMW 316i compact.. ellers nogen der kender nogle gode sider om styling?


nu ved jeg ikke hvor langt du er nået med dit projekt, eller hvor meget du vil bruge på det (i kr) men i steden for dioder ville jeg foreslå lysleder, en fælles pære til x antal lyspunkter
se ideer her http://www.viborglysleder.dk/index.php

der er vist kun vist i alm. bebyggelse, men tror hvis du severe ideen for dem at de gerne hjælper med tips

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Citat fra Gert.m

nu ved jeg ikke hvor langt du er nået med dit projekt, eller hvor meget du vil bruge på det (i kr) men i steden for dioder ville jeg foreslå lysleder, en fælles pære til x antal lyspunkter
se ideer her http://www.viborglysleder.dk/index.php

der er vist kun vist i alm. bebyggelse, men tror hvis du severe ideen for dem at de gerne hjælper med tips

tja... var oss en ide... men hvad tror du så noget vil koste? og lyser det nok op hvis der skal være ca tyve stk "stjerner"?
Citat fra rasmus bmw

tja... var oss en ide... men hvad tror du så noget vil koste? og lyser det nok op hvis der skal være ca tyve stk "stjerner"?


du kan få et sæt med 40 ender a 2 m for ca 1700,-

du kan også få lavet dit eget sæt med mål og antal lysgivere
http://www.viborglysleder.dk/prisliste.html#udregn%20pris

jo det skal nok kunne give lys, de kan erstatte alm belysning (glødetrådspærer) i en stue, havegang osv osv osv
prøv at snuse lidt rundt på deres side, og se deres exembler, de har nogle rigtig flotte løsninger, og jeg pønser selv på at skulle have stjernehimmel i loftet i min nye tvstue (det ligger dog lidt ud i fremtiden da stuen lige skal laves færdig først)

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis