Lav det selv bilfilm

Hej,


Nu er jeg begyndt selv at lave film, da jeg ikke har råd til at gå i biffen (det er vist bare gassmile)


Nå, men jeg har ingen det kan lære mig det så vil gerne have noget konstruktiv kritik wink

mvh.

Link: http://www.youtube.com/watch?v=yeipQzFQw2A
18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra Jøren Linde

Hej,
Nu er jeg begyndt selv at lave film, da jeg ikke har råd til at gå i biffen (det er vist bare gassmile)
Nå, men jeg har ingen det kan lære mig det så vil gerne have noget konstruktiv kritik wink
mvh.

Link: http://www.youtube.com/watch?v=yeipQzFQw2A

Hej Jørgen.
Jamen jeg har da været inde og kigge på din film, så mit første kritiske punkt er at den er meget underbelyst, du skal simpelthen have en kraftig halogen på det kamara, jeg ved godt at det vejer en " halv ton " men det er en nødvendighed, det ville også hjælpe de kære reklame drenge med at indentificere de der ABER der er igang med at slå sig selv ihjel, plus diverse medmennesker der slet ikke har noget med jeres tossestreger at gører, ihjel eller til lirekassemænd M/K.
Skal der ræses så gør det på de baner der er beregnet til det, der kan i for et mindre beløb få blæst både hjerner og motorer grundigt ud uden at være til fare for andre end jer selv.
Så min bedømmelse af din débü som film mand vil få en stjerne med en kraftig pil nedad.

V.h Håndværkeren mad
Kære Håndværker


Tak for din respons.

Det var ikke en brillant anmeldelse, men heldigvis er pensionerede (55 år) håndværkere der aldrig har ejet en bil heller ikke målgruppen. Men mange tak for den konstruktive kritik.

Hvor kan man få fat i sådan en lygte? Så billigt som mulig.

Halogenspots var måske en ide? Bare noget lort at rende rundt med et bilbatteri eller hvad gør man?

Hvad mener mener du med reklame drenge?

Mvh. Jøren Linde
Citat fra Jøren Linde

Kære Håndværker
Tak for din respons.

Det var ikke en brillant anmeldelse, men heldigvis er pensionerede (55 år) håndværkere der aldrig har ejet en bil heller ikke målgruppen. Men mange tak for den konstruktive kritik.
Hvor kan man få fat i sådan en lygte? Så billigt som mulig.
Halogenspots var måske en ide? Bare noget lort at rende rundt med et bilbatteri eller hvad gør man?
Hvad mener mener du med reklame drenge?

Mvh. Jøren Linde

For at tage det sidste først, Reklame drengene er de menesker der render rundt med et navnetræk over ryggen eller på deres biler. Der står POLITI !
Der findes faktisk halogen spots til at sætte på dit kamara, jeg er ikke klar over hvad sådan en koster i vore dage, men hvis du virkelig overvejer at lave sjove film er prisen for et godt resultat heller ikke afgørende. Det vil altid koste at komme igang, men køber du noget kvalitet er det en engangs udgift.
Det er nu godt nok ikke en bilakkumolator du skal rende rundt med, men et batteri der kan genoplades mange gange, det er samme princip som til opladelige boremaskiner bare en anden facon og vejer vel en 2-3 Kg.
Jeg har selv fotograferet meget, jeg har dog et Nikon spejlreflex som jeg købte for snart 30 år siden, dengang kostede det 6500,00 Kr. Men det kører stadig upåklageligt, der har kun været bøvl med lysmåleren engang for mange år siden, det kostede mig en tusse at få det repareret. men det er jo pebber nødder i forhold til hvis jeg ville have det samme kamara i dag. Jeg tog det med ind til fotohandleren en gang sidste år, for at hører hvad et sådant Nikon kamara ville koste i dag, 21.000,00 Kr. var svaret.
Ps. jeg tager kun dias billeder med det Kamara, jeg har andre til papir billeder.
Min dias samling pt. er på ca. 7000 stk.

V.h Håndværkeren smile
Jeg tror jeg ville have lidt af indstrumentbordet med, så fornemmer man bedre kørslen.
Fed musik i øvrigt.

Mvh. JørgenE
Tak for rådet Jørgen. Det ville jeg prøve på næste gang, hvis jeg kan komme til for chaufføren. tongue

Håndværker. Det er et Canon Ixus 60 digital kamera jeg bruger til at optage disse små film klips med. Jeg har været ved at lede efter et spot der kan sættes på, men har kun kunne finde nogen kraftige blitz, som jo desværre ikke giver et konstant lys. Så har opgivet at finde noget. Men det kan være du ville med næste gang der er træf og give nogen gode råd til hvordan jeg optager en go' film, og også se at vi ikke slår hinanden til lirkassemænd M/K.. ?!
______________
Venlig hilsen Jøren Linde..
Annonce
Hej Jørgen.
Tak for tilbudet, men helt ærligt så forstår jeg altså ikke det der med at ræse afsted i en firehjulet blikdåse, tune motorer og jeg ska gi dig ska jeg. Næh et træf for to eller trehjulede køretøjer med lidt mere end 50 cc. det er guf for mig.
Vidste du at du hos Thansen kan købe en ret kraftig halogen spot der kan oplades, og som virkelig kan lyse op på landskabet til en rimelig pris.
Jeg havde nær sagt skidt da med om i kører jer selv til Lirekassemænd M/K, det er de menesker der kommer i klemme når i ræser af sted i byerne med langt over hvad der er tilladt i byområde jeg tænker på.

V.h. Håndværkeren
Hvis du vil lave film, var det måske en idé, at der var en handling i dem, og måske også lidt mere speak end: "Kæft - der er ild i den"

Så en overordnet idé med filmen vil være en god ting.

Green

Hej Håndværker

Ok. Men du må jo sige til hvis du ombestemmer dig J Jeg syntes ikke vi skal diskutere om hvorvidt der bliver kørt race i by områder eller som i tilfælde på en blind vej i et industriområde, da jeg ikke kan forestille mig at du kender til hvordan det bliver gjort her i byen ;-)


Mvh. Jørgen
Green, tak for feedbacken. Ja det var nok en god ide. Har du nogen ide til en handling, eller noget speak?

Bare kom frisk med ideer!
Hej Jørgen / alle,

Streetrace vil der jo altid være delte meninger om. Vi har nogle politikere herhjemme som desværre ikke tager behovet seriøst - som man eksempelvis gør i Sverige.

Nå - Jørgen - du kunne jo lave en streetrace film, hvor en kører eller en tilskuer kommer galt af sted - så kan det jo være der er andre som tænker sig om en ekstra gang.

I SONID - som er den danske Toyota Supra Klub - www.sonid.dk - som jeg er formand for, havde vi lige et medlem som slog sig selv ihjel i sin Supra her for nogle uger siden...det får en til at tænke sig lidt mere om.

Kør forsigtigt derude.
Mvh
Niels

Vangsoe
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis