Er der rabat at opnå ved køb af Velfac vinduer ?

Jeg var lige ude at se Velfacs vinduer i Ringkøbing , og syntes så , at de så OK ud og , jeg fik også en prisliste med , men er der normalt ingen rabat at opnå ved køb af 9 vinduer ? er det samme pris en Tømrermester gir eller har han en avance
Mvh. KimH
21 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan du ikke sammen ligne på denne måde, for alle håndværkere har selvfølgelig en anden pris at gå ud fra.
Men selvom der står på papiret at der ikke kan opnås rabat, så skal du presse noget rabat igennem, fimaet i Ringkøbing er jo ikke de eneste der forhandler lige netop det mærke. Så kan du ikke få forhandleren mindst 10 % ned i pris kan du jo begynde med at mumle noget om at du så vil finde en der er billigere.
Er det en ægte Vest Jyde der har butikken, så forventer han faktisk at der pranges om prisen.
Forlanger han eks. 20.000,00 Kr. kan du starte med at byde han 15.000,00 Kr. kontant, du får dem ikke til 15.,000,00 Kr. men det er jeres forhandlings grundlag, kan i mødes ca. halvejs imellem din og hans pris, så har i begge gjort en god handel, du har "pisset" dit teritorie af og vist at du også kan forhandle, det giver respekt fra en Vest Jyde, så du en anden gang kan handle med manden.

V.h Håndværkeren
Tak for svaret
Det var Velfacs udstilling på selve fabrikken , jeg var ude ved , der talte jeg også med en såkaldt Velfac vinduesmester ,som jeg forhørte til prisen på isætning af vinduerne og jeg fik at vide at jeg skulle regne med 1500 - 2000 kr. i montage pr. vindue , om der var moms med ved jeg ikke , er det normalt pris pr. vindue ? Måske man skulle bestille en Vinduesmester til isætning af 1 vindue og så lure ham af når de monterer den , jeg tror egenlig godt at jeg selv kunne sætte dem i , men det skal jo være gjort rigtig.
I øvrig er jeg lidt overrasket over priserne på Velfacs vinduer, i forhold til andre ALU/TRÆ vinduer, er de mange gange billigere. Jeg har 119x 119 cm vinduer i huset , er der gode alternativer til Velfac kvalitet/prismæssig ?
Undskyld for et rodet indlæg Mvh. Kim
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
1500 / 2000,00 Kr. pr. vindue for montage, snakker vi så om incl. vindue for det fremgår ikke af din tekst. Og du skal nok regne med at prisen er incl moms, for ellers skal han oplyse dig om at det er excl. (dansk købelov)
Selvfølgelig skal du selv montere de vinduer, så svært er det altså heller ikke at klaske nogle vinduer op i eksisterende vindus huller, det væsentligste stykker værktøj er en lodstok og en stor vinkel.

V.h Håndværkeren
Citat fra Håndværkeren

1500 / 2000,00 Kr. pr. vindue for montage, snakker vi så om incl. vindue for det fremgår ikke af din tekst. Og du skal nok regne med at prisen er incl moms, for ellers skal han oplyse dig om at det er excl. (dansk købelov)
Selvfølgelig skal du selv montere de vinduer, så svært er det altså heller ikke at klaske nogle vinduer op i eksisterende vindus huller, det væsentligste stykker værktøj er en lodstok og en stor vinkel.

V.h Håndværkeren


Det sværeste for mig, tror jeg vil være fugningen rundt om vinduet bagefter

Mvh. KimH
Citat fra kim014

jeg forhørte til prisen på isætning af vinduerne og jeg fik at vide at jeg skulle regne med 1500 - 2000 kr. i montage pr. vindue


Hej Kim,

Da jeg byggede hus monterede jeg selv alle vinduer. Jeg var i starten skeptisk og troede at det var svært. Jeg blev overrasket og min holdning er at det er noget af det nemmeste du kan lave selv.
Du skal købe sådan nogle puder, som du kan pumpe luft i og lukke luft ud af. Dem sætter du mellem vindue og væg. Så kan du med et vaterpas monterer dine vinduer 100%....
Det er >ikke< svært, så hvorfor betale kr. 2000,- pr. vindue (er det i øvrigt incl. vindue, for det tager max. 15 min. at montere et alm. vindue).

Held og lykke med projektet....

:-) Jens
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Man skal lige være OBS på, at Velfac kræver, at man bruger deres "skumgummidimser" til fugning, ellers gælder deres garanti ikke.

Sniffer  
Citat fra Sniffer

Man skal lige være OBS på, at Velfac kræver, at man bruger deres "skumgummidimser" til fugning, ellers gælder deres garanti ikke.


Hvad er det for nogle skumgummidimser ? istedet for gummifuge ?

Mvh. KimH
Citat fra kim014

Hvad er det for nogle skumgummidimser ? istedet for gummifuge ?

Mvh. KimH


Det er sandsynligvis Fugebånd Sniffer tænker på, jjonsson !


Og til Kim
Små oppumpelige puder, sig mig tror du det er et filantropisk paradis du er landet i ?
Goe gamldags trækiler som er hjemme gjort af et bræt er en udmærket løsning, og ellers har de fleste byggemarkeder sådan nogle gule plast kiler.

V.h Håndværkeren smile
Ja, det er de skumfiduser der udvider sig i varme. Kan altså ikke huske hvad de hedder.
(Havde en rest tilbage i en skuffe - ½ år efter en hel skuffefuld..*GG*)

Sniffer  
Citat fra Håndværkeren

Det er sandsynligvis Fugebånd Sniffer tænker på, jjonsson !


Øh jeg tror du bytter rundt, jeg har ikke snakket om fugebånd

Citat fra Håndværkeren

Og til Kim
Små oppumpelige puder, sig mig tror du det er et filantropisk paradis du er landet i ?
Goe gamldags trækiler som er hjemme gjort af et bræt er en udmærket løsning, og ellers har de fleste byggemarkeder sådan nogle gule plast kiler.

V.h Håndværkeren smile


De oppustelige gummipuder er nu geniale og jeg synes de er meget nemmere end kiler. Men sådan er vi jo så forskellige :-)

:-) Jens
Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også