Er der rabat at opnå ved køb af Velfac vinduer ?

Jeg var lige ude at se Velfacs vinduer i Ringkøbing , og syntes så , at de så OK ud og , jeg fik også en prisliste med , men er der normalt ingen rabat at opnå ved køb af 9 vinduer ? er det samme pris en Tømrermester gir eller har han en avance
Mvh. KimH
Jeg var lige ude at se Velfacs vinduer i... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan bruge Dafa Illmod bånd til fugning. Det er vist også et lovkrav at man skal bruge difussionsåben fugning. Se www.dafa.dk Rimeligt nemt at arbejde med. Udvider sig når det tages af rullen.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Citat fra bankmand

Du kan bruge Dafa Illmod bånd til fugning. Det er vist også et lovkrav at man skal bruge difussionsåben fugning. Se www.dafa.dk Rimeligt nemt at arbejde med. Udvider sig når det tages af rullen.


Ja OK , men jeg synes ellers at vinduesmesteren sagde at han brugte gummifuge , Kan det ikke væe til Velfac 200 at der skal bruges illmod bånd , på den ligger fugen jo længere inde

Mvh. KimH
PÅ Velfac 200 skal du bruge Ilmod fugebånd. Deres 100 og 400 serie kan måske være anderlides.
Mener også kun der er i sider og top der skal anvendes fugebånd. Bunden skal da have en almindelig gummifuge for at være tæt mod slagrenen fra sålbænke.

Montageprisen afhænger jo også meget af om det kun er at skrue det nye vindie i, incl fuge. Eller der skal afmonteres et gammelt. Om der skal laves inddækninger / lysninger indvendigt. Om der skal arbejdes ved jorden, eller om der skal arbejdes i tredie sals højde.

Men at montere et vindue på et kvarter... det er nok noget der ligner dansk rekord.

Du skal trods alt flytte vindet til arbejds stedet. Montere fugebåndet, løfte vinduet op. Klodse det op i bund og kile det fast. Checke det sidder rigtigt. Bore for til karmskruerne. Skrue disse i, og der er vel 4 eller 6 af disse. Ja egentligt skulle du jo også lige finde boremaskine frem og karmskruerne der ligger i æsken under høvlebænken... Forlængerledningen og trappestigen kommer jo helller ikke selv. Så skal det hele væk igen. Du skal have bagstoppet eller skummet vinduet, renset af og fuget indvendigt. Efter at have hentetfugemassen på tømmerhandlen. Og sidst men ikke mindst enten have plast afdækningerne monteret eller spartlet op pletmalet. Fjernet mærkaterne fra ruderne og ikke mindst have vasket vinduerne ind og udvendigt. Nu er alt klart og der er gået et kvarter....

OK stillet lidt på kant ;-) Men håndværkeren skal jo have sin løn under transport og under fremskaffelse af materialer osv. Så det tager noget længere end et kvarter på en arbejds seddel at skifte et vindue.

Har selv Velfac 200 og er ganske tilfredse med dem.

Mener iøvrigt at V. Kann Rasmussen industri også ejer Rationel nu. Så de sidder på tre af de gamle store på vindues markedet. ( Veluv, Ratonel og Velfac, det tidligere Ribo vindue ) Men der er også andre fine alternativer hvis du søger et specielt profil på karm og ramme.

De sidder lidt tilbage i vindues hullet og et indbrud er blevet opgivet hs mig da det ikke er lykkedes at få brækjernene ordentligt ind mellem karm og ramme. Da åbningen der er beskyttet lidt af vindues hullets kanter.

Så et produkt der kan anbefales.

MVH Njord
Hvor langt skal Velfac 200 sidde inde i murhullet ? Hvis jeg trak vinduet ud til 4 cm fra murkanten , kan jeg skjule den gamle gummifuge og derved bruge Velfac 200 , Kan det anbefales ?
Mvh. KimH
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Hvad siger Velfac selv?
De må være eksperter på området. Jeg vil tro det er OK, men check med Velfac for ikke at få uheldige overraskelser....

MVH Njord
Hej

Jeg synes du skal vælge system 400 da det er Velfac's renoveringsmodel.

Du kan såmænd godt trække dit vindue ud på 4 cm, men det er kvalitesmæssigt bedre, at de sidder lidt længere inde, og jeg synes også at det er pænere.

Velfac Vinduesmesteren
Citat fra Orla Nautrup

Hej

Jeg synes du skal vælge system 400 da det er Velfac's renoveringsmodel.

Du kan såmænd godt trække dit vindue ud på 4 cm, men det er kvalitesmæssigt bedre, at de sidder lidt længere inde, og jeg synes også at det er pænere.

Velfac Vinduesmesteren


OK så vil jeg vælge system 400

Skifter man typisk vindueskarmen/plade indvendig ved renovering af hus fra 1984 , eller skal man have noget nyere end disse kunstmarmor plader ?

Hvor længe tager det ca. for en vinduesmester at skifte 8 stk. 119x119 cm vinduer , i en parcelhus , altså tage gammel vindue ud , montere den nye , og få det til at passe med kunstmarmorpladen og så fuge udv. + indv. ?

Mvh. KimH
Hej

Tidsforbruget vil nok ligge på 32 - 42 timer komplet, afhængig af omstændighederne, og så er der jo forbruget af fugemasse, bagstop, skruer o.s.v.

Hvis dine vinduesbundstykker er ok og du kan lide dem, er det da et forsøg værd at bevare dem, men der er flere faktorer der spiller ind, og man kan blive nødt til at fræse en not til dem på stedet, eller de kan være placeret så de ikke kan anvendes, men det kontrollerer Vinduesmesteren når han tager mål.

Hvis bundstykkerne skal genanvendes, er det faktisk dem der bestemmer hvo dit vindue skal placeres i falsen.

Velfac Vinduesmesteren
Tak for de mange gode svar

Mvh. KimH
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også