Køb af kvali værktøj billigt

Jeg har i længere tid brugt Makitas produkter og med stor tilfredshed.

Derfor står jeg nu i en situation hvor jeg vil skifte alt mit værktøj ud med Makita.

Jeg har fundet www.bn-elektro.dk - som har diverse Makita produkter til meget lave priser.
Det var her jeg købte min stiksav
http://www.bn-elektro.dk/?VareID=49
Til en pris af kun 1245 + porto (vejl pris 2750)
Så må siges at være en meget billig webshop på det område

Men nogen der kender billigere steder?
18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg syntes de danske netbutikker er præget af slagtilbud, kunstigt opskruede førpriser (vejledende), og "useriøse" hjemmesider.. Jeg har haft succes med at have tålmodighed, og så ellers vente til trælasterne kører tilbud på bestemte mærker. Dewalt, Bosch (og måske flere) har også turnéer (eller roadshows), hvor de typisk har meget lave priser.. og så har man alle fordelene af at købe i en decideret butik, der ved hvad de laver.

P.t. har Bygma tilbud på noget Makita (også billigere end BN elektro)..

Ellers er ebay.de et godt sted for værktøj hvis man ikke kan vente, og ikke er nervøs ved risikoen for internethandel.

Vær i øvrigt opmærksom på at nogle netbutikker sælger deres tilbudsværktøj, som "factory reconditioned", hvilket kan betyde at det er brugte ting, der har været repareret (men ellers er i god stand, og sælges med garanti mener jeg)

Hilsen
Søren
hvorfor så ikke benytte sig af de lave priser ?

Og hvorfor føler du priserne er useriøse? - der er hård konkurrence om priser på internettet.

De priser bygma har i deres katalog har ikke mange af de samme varer som bn-elektro.dk

Dem der er er dog billigere på bn-elektro.dk hvis du husker at lægge momsen til inde på bygma
Jamen benyt dig da af de priser du har lyst til. Jeg skriver jo netop at med lidt tålmodighed, kommer de fleste af de gængse modeller på tilbud, til priser som er konkurrencedygtige med netbutikkerne. Dvs. boremaskiner, Kap/Geringssave, stiksave, rundsave, vinkelslibere m.m. Og når prisforskellen er ubetydelig, vil jeg til enhver tid vælge en autoriseret forhandler som kan svare på evt. spørgsmål.

Bygmas tilbud på eks. Makita Vinkelslibere er da billigere end BN? et sæt for 999 + moms, og BN tager 15-1600 for de samme varer (+fragt formoder jeg)

Jeg mener at hjemmesiderne *kan* være useriøse.. eks. prishammeren.dk, hvor de sælger legetøj, værktøj, PC'ere m.m. Det er jo sandsynligvis blot nogle der øjner en nem profit på parallel-import. Det ændrer jo selvfølgelig ikke på varens kvalitet!

Mht priser, så skriver de jo netop at besparelsen er ift til "vejledende" priser.. Vejl. priser er en sjov størrelse, som jo er sat af producenten, og ikke nødvendigvis bliver fulgt af forhandlerne.

Men er du tilfreds med pris og service, så køb smile
Det er faktisk noget sjovt noget det med El værktøj, nu har jeg lige været inde på den foreslåede side og kigge på en stiksav. ca. 1200,00 Kr. jamen er den så meget værd, måske for en håndværker der skal bruge den hver eneste dag.
Men skal den blot bruges ca. 25 timer i løbet af et år, så syntes jeg det er at smide penge ud af vinduet.
Jeg købte for tre år siden en af de der af ubestemmelig fabrikat, efter en halv times drift begyndte den at rasle i den mekanisme der får klingen til at gå op og ned, jeg skilte den ad og gav det en klat konsistens fedt siden har den kørt upåklageligt.
Og den bliver ikke skånet, jeg skærer også aluminium med den og jernrør selvfølgelig også træ. men den har ikke vist svagheds tegn endnu.
Købt i Kvickly for 100,00 Kr.

V.h Håndværkeren smile
hejså syntes lige jeg ville give mit besyn med.

sad og kigge på den omtalte hjemmeside og jeg kan kun sige til dig
6339DWFE Akku bore-skruemaskine 14,4V stå til 2250kr med en før pris på 4750 kr.

1: i råd og dåd så jeg på selv samme maskine og der kosten den 2150 alså 100 kr under og man kan altid snakke en hund eller 2 mere af , det gør jeg selv

2: samme maskine hade en før pris der på 3800kr og jeg ringe da lige for at checke før jeg lave dette indlæg


Men mit råd til dig hvis du vil spare lidt så prøv www.qxl.dk det er auctioner og med lidt is i maven kan du få hvad du skal bruge til en rigtigt god pris,

Udover det vil jeg sige at makita og dewall nok er nået af det bedste der er på market men skal du kun bruge det til der hjemme og måske lidt fusk her og der så ville jeg nok ikke starte med at købe sa dyre maskiner.
Annonce
Min erfaring er at tidligere kunne mange billige El maskiner fungere fint og længe, men at de ofte var lidt tungere end dyre mærker. Men efterhånden er varene så billige og ringe at jeg oftest vælger dem fra, erfaringere har for mig vist at de ikke holder ordentligt. Dyrere maskiner kan man oftest surfe lidt og finde OK priser på og så kan man jo altid tilbyde den lokale forhandler at man vil give den og den pris, deal or no deal... Oftest vil han godt være med. Du får lokal service, og butikken får lidt omsætning og overlever. Du kan altså handle der igen.... Har før ferie handlet digital kamera.. fundet en pris på nettet og tog en tur omkring den lokale fotohandel. den første havde en pris, og det var den eller ingen... han var lidt skuffet da jeg gik igen ;-)
hos den næste fik jeg faktisk en pris som var billigere end net prisen, men batterier med mere kapacitet og fik kameraet med her og nu. Samt muligheden for at kunne hente lidt support hvis det er nødvendigt.

Handel lokalt hvis den lokale butik skal være der imorgen også... GIv ham i det mindste muligheden for at være med. PÅ den måde kan både han og du vinde i det lange løb ;-)

MVH Njord
I snakker meget om at pris og kvalitet hører sammen.
Men hvis man snakker med en prof håndværker, så vælger de bla Makita, Dewalt, Hitachi.. Man hører sjældent om succesoplevelser med de billige maskiner - i hvert fald mine erfarringer ..

Men i har ret - der er mange der handler lokalt, dog her hvor jeg bor, har vi ikke nogle forhandlere af disse mærker.

Men internethandel er efterhånden ved at blive sikker generalt..

Citat fra Morten/mariager

2: samme maskine hade en før pris der på 3800kr og jeg ringe da lige for at checke før jeg lave dette indlæg
[URL="http://www."][/URL]


Er de 3800 inkl moms ? - kan ikke finde den på råd og dåds hjemmeside, nemlig et afde produkter jeg har bestemt mig for at købe :-), det har fået gode anbefalinger rundt omkring på nettet
Som både tidligere håndværker og almindelig gør-det-selv'er er det min erfaring at man SKAL undgå billigt værktøj, i det mindste til kritiske opgaver der kræver nøjagtighed/hurtighed/sikkerhed eller til tungere opgaver hvor holdbarhed er afgørende. På baggrund af et større projekt har jeg valgt aldrig at købe billigt værktøj til nævnte opgaver.

Jeg har smidt to bore/skrue maskiner ud de sidste par år (Black& Decker og en mindre Bosch), købt en ubrugelig deltasliber der blæser støvet lige op i øjnene og ifm projektet haft følgende oplevelser med billigt værktøj:

1. Et stolpevaterpas der viste skævt
2. To mindre vaterpas der også viste skævt
3. En store kasse med bor og bits fra Mistusimo (noget i den retning) hvor et træbor var skævt, det buede et par cm i boremaskinen når det kørte rundt, et torxbit der ikke kunne dreje en skrue rundt, et metalbor der knækkede efter at have lavet 3 forborehuller i 25 mm tykt træ. Resten er smidt i skraldespanden
4. Et bitsæt fra Hitachi der skulle være prof, men hvor torx25 biten holdt til ca 50 skruer. En Makita bit har skruet flere hundrede i.
5. En nedstryger, endda en Stanley, der næsten ikke kan save, min lille hobbymodel var langt mere effektiv.

Jeg har været tilfreds med en Alpha Tools 23 cm vinkelsliber på tilbud til 300 (som kun skal bruges én gang til at lægge fliser med) med en Alpha Tools bajonetsav (for at se hvad et sådant værktøj kan og fordi jeg ikke vil komme til at bruge særlig ofte) også til 300 men med bore/skrue akkumaskine, rundsav og lille vinkelsliber har jeg med stor tilfredshed valgt hhv Makita og Bosch. UPDATE: vinkelsliberen er noget skrald har det vist sig. Da jeg skulle skære belægningssten begyndte startknappen at drille konstant og dernæst kunne de medleverede klinger kun skære to sten efter meget møje og besvær. Har nu købt en Bosch til ca. 900 og en ordentlig klinge til ca. 200. NU skrider arbejdet planmæssigt fremad. Jeg vil på det kraftigste advare mod Bauhaus's billige egne mærker: Hercules og Alpha Tools: jeg har haft flere af dem og kvaliteten er elendig. Køb hellere en billig model blandt profmærkerne.

Mht til bajonetsaven, er skruen der holder klingen fast færdig med det resultat at maskinen nu er værdigløs.

Min konklusion efter disse og andre bitre erfaringer er at kvalitet og pris hænger ret godt sammen hvad angår værktøj men at man naturligvis ikke skal investere mere end hvad opgaven kræver.
Jeg har haft DeWalt, Metabo og Makita-skruemaskine.
Bosch, black&deckter er skodmaskiner, selvom Silvan har "Boschdage" hvor deres møgmaskiner bliver rost til skyerne under demonstrationer. Jeg skruer alle skruer i med højest hastighed - (1400-1600 omdrejninger/min) - jeg vil godt se en Boschskruemaskine skrue 50 stk 120mm skruer i et spær på højeste hastighed. Jeg har prøvet og efter 3. skrue så er maskinen flad - hvis den overhovedet får dem skruet i.

Makitaen (MXT-serien, hvor man kan skifte kul udefra) er klart den bedste, efter min mening. Det er også den der gør mest ondt at få i hovedet, når man flytter stien og har glemt maskinen på øverste trin - to gange på samme dag har jeg lavet det nummer - 15 minutter efter hinanden... (jeg stoppede tidligt den dag)
Vælg mindst 14,4V og få mindst 2 stk 3Ah batterier med - så skal man ikke vente på opladninger.

Stiksaven skal ikke være sådan en høj en med håndtag foroven - det skal være den aflange model (som der linkes til http://www.bn-elektro.dk/?VareID=49) - fordi man kan save fra bagsiden med den og på den måde se klingen OG stregen forfra. (svært at forklare) - og eftersom man altid skal save fra bagsiden for at undgå at det flosser, er den perfekt. Her har jeg også valgt Makita - har haft Bosch, men problemet er deres kontakt, hvor en selv en lille spån sætter sig fast, så man ikke kan slukke dyret igen uden vold - det er ikke så sjovt at stå og fumle med en stiksav der kører derudaf.

Klingerne til stiksaven er nok det vigtigste - her laver Bosch nok de bedste. Jeg har købt en kasse med 100 klinger til små 500 kr, men her burde jeg også have til resten af livet smile

Senest har jeg investeret i en Festool dyksav (rundsav, hvor man kan starte midt på emnet), med elektronisk klingestop og styreskinne. Den står mig i 3500, men den skal ALDRIG udskiftes - aldrig har jeg haft sådan en lækker maskine. (selv kassen og kablet til den er gennemført). Den er så lækker at save med, at jeg lige måtte lave 4-6 træværktøjskasser som prøve wink

Bitsæt har jeg købt et par kasser Wera - Bit-Safe til 150 kr for 30 bits - de holder til hvad-som-helst. Ikke en af dem er slidt ned, og jeg har trods alt bygget et helt hus smile

Eftersom værktøjet er det halve arbejde, så ville jeg aldrig nogensinde købe billige skodmaskiner. De dyre maskiner holder for altid, selv for en meget aktiv GDS'er.

Mange bygger om for halve millioner i materialer, og køber skrammelværktøj - jeg fatter det ikke.

Mvh Thomas
Citat fra ThomasB

Bitsæt har jeg købt et par kasser Wera - Bit-Safe til 150 kr for 30 bits - de holder til hvad-som-helst. Ikke en af dem er slidt ned, og jeg har trods alt bygget et helt hus smile

Eftersom værktøjet er det halve arbejde, så ville jeg aldrig nogensinde købe billige skodmaskiner. De dyre maskiner holder for altid, selv for en meget aktiv GDS'er.

Mange bygger om for halve millioner i materialer, og køber skrammelværktøj - jeg fatter det ikke.

Mvh Thomas


Nu vil jeg måske mene at 120 mm skruer i højeste gear, er at forvente lige rigeligt at de billige maskiner.. man skal jo huske at moment/batterikapacitet ikke er designet til dette, og derfor ikke kan sammenlignes direkte.. mon ikke også de nye 36 volts Bosch/Dewalt kan nogle ting som en 14 volts makita ikke kan?

Dine Wera'er er kram! Eneste problem er at de er præcist lige så svære at finde, når man dropper en ned af taget, som de billige wink

Din anbefaling med stiksaven er fin, bruger ofte selv metoden, men man bør lige have sikkerheden i mente. Det kan nok blive en ubehagelig oplevelse at benytte den "omvendt" hvis den beslutter sig til at knække bladet eller "slå tilbage" fra emnet.

Søren
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis