BENZIN/DIESEL 10/100 hk HJÆÆÆLP

Hej jeg er ny i dette forum og dette er mit første indlæg,
jeg mangler lidt bistand ang motorvalg,

båden er en waterland 20 fod kabinebåd med glasfiber skrog
den er 2.5 m bred og godt 6m lang.
båden er købt uden aptering og motor.
apteringen er nu lavet og nu skal der motor i dyret,
den skal bruges til hyggeture og trolling,
der var originalt en 70 hk renault motor i den,
den skal bruges 5-6 gange om året og skal stå på
trailer når den ikke sejler.
derfor skal motoren ikke være ret tung,

håber i kan bistå med gode råd


/gearløsconfused
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Gearløs

Det bør være rigeligt med. En sole´Diesel MINI 17. Altså en 17hk (Mitsubishi Marine motor) de for handles af E.V.Schou & CO 2006 til en pris af 39.225,40,- kr. Og det er med Propel og skrueaksel der passer til motor og båd. Samt deluxe instrumentpanel. Det må da siges at være overkommeligt. Men det kunne være sjovt og se hvor mange vi ad denne vej kunne samles om en ordrer. foreløbig kender jeg to der skal have ny marine motor og lad os antage at vi ad dene vej kunne samle en 10/15 stk og bestille samlet det kan da ikke andet give rabat Men hans e-mail og Hjemmeside er nede lige pt. Men prøv alligevel at Google lidt rundt på sole´diesel der er masser af info at hente men jeg kan informer dig om at den vejer kun 98 kg

Hilsen Ole

Kan du drømme det. Kan du også gøre det.
Hej Georg. Din hollandsk byggede båd er jo af den såkaldt halvplanende type, og har nok kunnet løbe 12-15 knob og brugt det samme antal liter benzin pr. time, bådens ide' forsvinder med en lille dieselmotor, den gode fart virker stabiliserende, hvilket også var den oprindelige tanke. Så jeg vil anbefale same type motor, som normalt, evt, samme størrelse i diesel

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
tak for svarene,jeg har nu besluttet mig for at lave
båden så tæt på original som muligt

/gearløs
Hej Gearløs.

Det lyder som en glimrende ide. Planende og halvplanende både skal have den motorstørrelse, de nu er beregnet til, ellers går alt for meget af energien til at skubbe rundt på bølgesystemet omkring båden. Modsat kan det ikke svare sig at sætte en 200 hestes Penta i vores gamle Albin, den kommer aldrig i nærheden af at plane og ville bare pløje sig ned i sine egne bølger og bruge hele vores pensionsopsparing til brændstof.

Undskyld til de rutinerede sejlere herinde, men måtte lige af med det, selv om jeg er en skide amatør-landkrabbe-førsteårs-sejler rolleyes

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Citat fra albino

Hej Gearløs.

Det lyder som en glimrende ide. Planende og halvplanende både skal have den motorstørrelse, de nu er beregnet til, ellers går alt for meget af energien til at skubbe rundt på bølgesystemet omkring båden. Modsat kan det ikke svare sig at sætte en 200 hestes Penta i vores gamle Albin, den kommer aldrig i nærheden af at plane og ville bare pløje sig ned i sine egne bølger og bruge hele vores pensionsopsparing til brændstof.

Undskyld til de rutinerede sejlere herinde, men måtte lige af med det, selv om jeg er en skide amatør-landkrabbe-førsteårs-sejler rolleyes
.

Hej Albino.
Det var da en lidet flatterende beskrivelse af dig selv. Dit indlæg lyder som en protest mod de foregående indlæg, det ene er både du og gearløs enige i. tilbage er så den lille dieselmotor, men det er jo da ikke sikkert, at vendborg kender en Waterland, det blev aldrig en bestseller, så er der de 200hk men det er der da ingen, der har foreslået, så hvorfor så så frustreretconfused smile

Nu vil jeg så afprøve mine psykiske evner med et lille syn.
Jeg ser gearløs købe båden på auktion f.eks. QXl for en billig penge, og jeg ser ham kikke i DBA efter en brugt Volvo. Men det er kun noget jeg fornemmer.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Annonce
Citat fra lynæs

.

Hej Albino.
Det var da en lidet flatterende beskrivelse af dig selv. Dit indlæg lyder som en protest mod de foregående indlæg, det ene er både du og gearløs enige i. tilbage er så den lille dieselmotor, men det er jo da ikke sikkert, at vendborg kender en Waterland, det blev aldrig en bestseller, så er der de 200hk men det er der da ingen, der har foreslået, så hvorfor så så frustreretconfused smile

Nu vil jeg så afprøve mine psykiske evner med et lille syn.
Jeg ser gearløs købe båden på auktion f.eks. QXl for en billig penge, og jeg ser ham kikke i DBA efter en brugt Volvo. Men det er kun noget jeg fornemmer.


hej albino du har ret båden skal have de heste den er født med
tak for idndlæget
/gearløs

kære lynæs
jeg strækker våben,,,
jeg kunne godt tænke mig at se din krystalkugle.
du har fulstændig ret båden er købt på qxl til billige penge
og jeg har studeret dba for og bagfra og kigget på volvo motore,,,
men men nu er der købt en original renault marine motor precis
den type båden er født med, og tænk alle beslg passer
lige til at putte i

/gearløs rolleyes
ja det med renaulten så jeg så ikke rolleyes

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Citat fra lynæs

ja det med renaulten så jeg så ikke rolleyes


det er helt ok den blev købt for to timer siden,
den er kun 35 år gammel og har prøvet de 7 verdenshave
:p
/gearløs
nå gearløs. held og lykke med din nyerhvervelse. den bør jo ha' en del erfaring.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Citat fra lynæs

nå gearløs. held og lykke med din nyerhvervelse. den bør jo ha' en del erfaring.


yeps væsentlig mere end migbiggrin
du ved jo nok erfaring frem for alder,
det grå guld osv.
og så bliver jeg så glad når jeg kigger på den
ps den var billig
/georg
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis