Sokkel vs gulv

Jeg er ved at sætte et nyt køkken op på klinkegulv.

Jeg kan allerede nu se, at sokklen vipper lidt, dvs. at gulvet ikke er helt lige. Det forventer man også af et klinkegulv.

Hvordan kan man få den til at stå i vater. Man skal bruge kiler og den slags? Når det er færdig, hvordan kan man så skjule mellemrummet - vha. fodlister af plast?

Kvik foreslår at man saver soklen til, så den følger gulvets forløb. Det er da en dårlig ide, da man skal save omkring 1-3 mm væk og det er ikke så enkelt.
Jeg er ved at sætte et nyt køkken op på... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Du vil formentlig altid sætte en fejeliste nederst på soklen - er en god løsning, ellers bliver soklen hurtigt mærket af støvsugerens mundstykke.

Når der ikke er mere spillerum end 1-3 mm, kan det løses ved at lime og skrue et passende antal "latches" (hvad hedder det på dansk?) på indersiden af både for og bagkant af soklen.
Du sætter altså soklen i vage og skruer disse f.x. krydsfinerstykker på således, at de ligger helt an på gulvet.

Har brugt ovennævnte metode et utal af gange - og endnu ikke hørt, at det skulle give problemer. Bliver mellemrummet for stort, er løsningen som håndværkeren beskriver.

Mvh.

Jan R.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis