Hjælp til polo 4 (6N)

1) Jeg har haft installeret forstærker i min polo 4 (også kaldet 6N) men nu skal jeg sælge den og ville gerne fjerne disse huller eller lukke dem så den ikke virker som en "brian-bil".. Hvordan gør jeg nemmest dette og til hvilken pris?

2) Mit batteri har jeg haft i 10 år så skiftede det ud sidste vinter, men der kommer utroligt meget ir på klemmerne der sidder på batteripolerne (forstærkeren er også sluttet til her).
Har fået og vide det var fordi de ikke var spændt nok, men selvom de nu er spændt alt de kan kommer der stadig ir og det et næsten nyt batteri.. Hvad kan grunden til dette være?

3) I hver side i bunden af min forrude hvor de er sorte (der sådan en sort kant i bunden af forruden) men der kommet sådan noget hvidt halløj i siderne.. det var der da jeg fik bilen, men nogen der ved hvad det kan være og hvordan jeg kan få det væk?

4) Jeg har en mindre skade på bilens bagkofanger hvor jeg har skrabet lidt af på en væg. Har haft prøvet at give den lidt maling (det i en lille flaske man får med bilen til mindre lakreperationer).
Hvordan reparerer jeg nemmest det og til hvilken pris?

Det skal siges jeg ikke er den store gør det selv mekaniker men gør hvad jeg kan.. Så ber om meget detaljerede forklaringer og punkt for punkt gennemgang. Og ikke for mange fagsprogsord for alle de der dele i en bil ved jeg ikke hvad hedder for ved bare hvordan man kører den.. hehe
Men håber nogen af jer kan hjælpe med noget af det?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
1: hvor har forstærkeren været monteret? Op mod bagsædet?

2: Grunden til at der kommer ir på polerne, er fordi der er fugt samtidigt med et strømforbrug(logisk ved batterietwink) så sprøjt dem med noget fugtfortrængende evt. med noget tectyl eller lidt fedt. Husk at rense irret væk først.

3: Ved ikke lige hvad det er, jeg skal nok bruge en mere detaljeret beskrivelse eller et billede! Men er det ikke bare noget skidt som du kan vaske/skrubbe væk?

4: Det kommer helt an på hvor godt det skal være. Hvis det skal være godt så er det af med kofangeren og gang i noget glasfiber spartel og slibe bagefter, det kan sagtens lade sig gøre for den der er lidt fingersnild, men hvis det skal se ordenligt ud, så skal den autolakeres bagefter, med mindre du selv kan. Ellers er den løsning du selv har valgt nok det bedste for dig, når det ikke er den største erfaring du har.

Ellers så spørger du bare, så skal jeg da prøve at guide dig igennem!
Citat fra Bagger

1: hvor har forstærkeren været monteret? Op mod bagsædet?

2: Grunden til at der kommer ir på polerne, er fordi der er fugt samtidigt med et strømforbrug(logisk ved batterietwink) så sprøjt dem med noget fugtfortrængende evt. med noget tectyl eller lidt fedt. Husk at rense irret væk først.

3: Ved ikke lige hvad det er, jeg skal nok bruge en mere detaljeret beskrivelse eller et billede! Men er det ikke bare noget skidt som du kan vaske/skrubbe væk?

4: Det kommer helt an på hvor godt det skal være. Hvis det skal være godt så er det af med kofangeren og gang i noget glasfiber spartel og slibe bagefter, det kan sagtens lade sig gøre for den der er lidt fingersnild, men hvis det skal se ordenligt ud, så skal den autolakeres bagefter, med mindre du selv kan. Ellers er den løsning du selv har valgt nok det bedste for dig, når det ikke er den største erfaring du har.

Ellers så spørger du bare, så skal jeg da prøve at guide dig igennem!


1) ja den har været monteret på bagsædet..Har jo haft skruet den fast ind i pladen på bagsædet..

2) Hvad kan jeg evt behandle dem med? Nogen ideer? For det jo et helt nyt batteri så troede ikke den slags sku ku lade sig gøre når det helt nyt..

3) Nej for forruden går lidt ned under indstrumentbordet, det er der det sorte dækker så man ikke kan se igennem.. Men det hvide siddder dernede, så kan ikke lige komme til det da det sidder på indersiden af ruden imellem ruden og indersiden af instrumentbordet..
Ærlig talt ligner det en der har cremet godt i hver side biggrin men det vist ikke lige tilfældet..

4) jamen som sagt er jeg ikke selv så satans ferm på fingrene mht. den slags.. Men problemet er bare den skal til syn nu inden så længe og skal sælges men det trækker jo ned.. Men så bare om det trækker så meget ned så det kan svare sig at lave noget ved det eller om jeg bare skal lade det være for prisen for at få ordnet det alligevel vil overstige det jeg vil ku tjene på at gøre det..
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også